New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Jak docílit nového a klidnějšího já v roce 2022?

Je klid a spokojenost novým životním cílem?
Tereza Spilková
——
3. ledna 2022

Foto: Shutterstock

Ordinace psychologů a psychoterapeutů se plní a online terapie zažívají boom. Stejně jako aplikace na uklidnění, meditaci a nalezení vnitřního klidu. Zdá se, že odpovědí na zmatený svět bude jedině najít klid a jistotu v sobě samých. Zvenčí totiž jen tak nepřijde. Než se tak snažit ohnout okolní svět, zkuste se zaměřit na ten svůj, vnitřní. Život ostatně, slovy klasika, není ani tolik o tom, co se nám děje, ale především o tom, jak na to zareagujeme. 

Jaké aplikace, knihy a podcasty vám pomohou k nalezení vnitřního klidu a rovnováhy? 

Happy not Perfect

Cesta ke štěstí je dnes mnohem komplexnější a složitější. Happy not Perfect je interaktivní aplikace a zaměřuje se právě na hledání klidu a harmonie v každém dni. Tým odborníků sestavil celý program, který má za cíl každému uživateli připravit denní program na míru podle jeho aktuálního stavu a situace. Aplikace vám naplánuje denní mentální cvičení, pomůže vám usnout a vše přizpůsobí vaší náladě. Tahle tělocvična pro mozek dokazuje, že vše nemusí být dokonalé, abyste byli šťastní. 

Calmer You

Autorka podcastu Chloe Brotheridge si sama prošla hodně náročným obdobím, kdy bojovala s až paralyzujícími úzkostmi. Ty ale úspěšně překonala, a i proto je dnes expertkou na klid a život bez úzkosti. Kromě populárního podcastu The Calmer You pořádá vlastní kurzy a vydala také bestseller, knihu The Anxiety Solution. Pokud toužíte po tom být v novém roce klidnější a nad věcí, pusťte si ho do uší co nejdřív. 

Nepanikař!

Českou aplikaci Nepanikař! vytvořila Veronika Kamenská, která s duševním onemocněním také sama bojovala. Nepanikař! je nejrychlejší pomocí při duševních potížích. Aplikace je zdarma a poskytuje rychlou psychologickou pomoc jak při lehčí úzkosti, tak i při vážnějších depresivních stavech. Nejprve se vás zeptá, co vás trápí, a potom doporučí možná řešení. Můžete si například zahrát několik uklidňujících her, přečíst si užitečné tipy, zkusit několik dechových cvičení nebo vám aplikace dá informace, kde hledat pomoc. Kromě depresí, paniky nebo černých myšlenek dokáže aplikace pomoci i při boji s poruchami příjmu potravy. 

Mindicine

Aplikace, která na to jde úplně z jiného konce. Mindicine má být medicínou pro váš mozek a podle ohlasů se jedná o výjimečnou záležitost. Náš mozek prý operuje na pěti různých vlnových délkách – alfa, beta, gamma, delta a théta. Ty vám bude aplikace pouštět podle vaší potřeby, a tím dokáže mozek stimulovat. Každý zvuk má vliv na jinou oblast, a tak dokáže aplikace pomoci s poruchami spánku, pamětí, depresí, stresem, úzkostí, kreativním blokem či poruchami učení. 

Do / Pause: You Are Not a To Do List.

Pokud se toužíte vzdálit od všech technologií a displejů, rozumíme. Jak nejlépe bojovat s úzkostmi než odložením telefonu a chvilkami offline. Přesně tomu se věnuje kniha Pause: You Are Not a To Do List. Autor argumentuje tím, že se přece nedokážeme zcela odpojit a najít udržitelný stav štěstí a klidu, pokud budeme stále přilepení k barevnému displeji. Musíme se naučit opravdu zastavit. Kniha objevuje způsoby, jak se vymanit z neustálého proškrtávání to do listů a nekonečných seznamů úkolů. 

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu