New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

MFW FW22 den 2: Genderless kousky, nová NFT kolekce i elegance a sex-appeal

Milánský fashion week začíná být v plném proudu a je to znát. Město je samá zácpa na silnicích, takže se člověk po cestě na přehlídku, když už má 15 minut zpoždění, začíná modlit, aby nezačali bez něj. Ale jedna z prvních věcí, co se tu naučíte, je, že nikdo nikdy nikde nechodí a nezačíná na čas. Také vám to vyhovuje tak, jako nám (především když ráno pospícháte na show)? A co vše se dnes nakonec dělo?
Lucie Švábenská
——
25. února 2022

Foto: IMAXtree

Den druhý... již je znát, že se milánský týden módy pomalu, ale jistě rozjíždí ve velkém. Mezi značkami představujícími své kolekce byly i brandy jako Max Mara či Prada a také jsme se podívali do pravděpodobné budoucnosti módy. 

Co nabídly kolekce druhého dne? 

Max Mara

Hned ráno vše začalo jedinečnou kolekcí Max Mara, jejíhož představení jsme byli osobně součástí, a vy jste mohli vidět záběry na našem Instagramu. Když se řekne název této značky, většinou si každý představí odstíny béžové, maximálně hnědé, bílé a černé. Ale v poslední kolekci se brand více uvolňuje – vidíme i syté a zářivé barvy (tentokrát červenou, oranžovou a žlutou) a také nové střihy, kombinace a celé looky. Na FW22 nechyběly opět krásné kabáty, které jsou pro Max Maru ikonické, ale ani krásné kostýmky, svetry, bundy, oversized střihy či upnuté looky. Kolekce měla vše, co má mít, včetně mladistvosti i elegance. 

Prada

Značka, která patří k jedněm z těch nejočekávanějších v rámci Milan Fashion Week. To potvrzuje také přítomnost hvězd na přehlídce, mezi kterými se objevila i Kim Kardashian. Show navíc zavírala populární transgender modelka Hunter Schafer, která je momentálně i hlavní hvězdou Prada kampaně.  

MM6 Maison Margiela

Tento brand má většinou za každou kolekcí určitou myšlenku, historii a inspiraci. Tentokrát tomu tak ale není, představeno bylo prostě jen „nějaké“ oblečení, které je zároveň bez jakéhokoliv zaměření (muž/žena). 

Emporio Armani

Spíše konzervativnější značka show otevřela krásnými veselými barvami, což v člověku (především v této době) vyvolává něco, co často schází – pozitivní myšlení. Armani prohlašuje, že bychom se více měli „šňořit“, tzn. začít se oblékat sami pro sebe. A my nemůžeme nic jiného než souhlasit. V zahraničních městech, jako je Milán nebo Londýn, je běžné jít po ulici, přičemž vás zastaví cizí člověk a pochválí vám možná trochu crazy look. To v Praze bohužel jen tak nedostanete. A nyní by vám to možná řekli i v Armani outfitu. 

Moschino

Jako vždy, Jeremy Scott opět nezklamal a představil kolekci plnou elegance, sex-appealu a jedinečnosti.

Plein Sport

Značka Philipp Plein stále přichází s novými a novými produkty, řadami, kolekcemi a celkově jiným zaměřením či rozšířením značky. Od oblečení před doplňky, kavárny, hotely (kde se v Miláně dokonce konalo představení nového projektu) a samozřejmě až po jejich obchody. Dnes představili s pomocí technicky geniálně nastaveného a sestaveného robota novou řadu s meta-teniskami, které se budou všechny dražit v online aukci. Určitě se podívejte na instagramové stories, co nás již brzy čeká!

Znovu a do detailu neboli jaké je kouzlo re-see?

Ačkoliv se může zdát, že je přehlídka to nej nej (což v rámci show, provedení, celebrit a dalších aspektů je), pokud se zajímáte čistě o produkty, jejich provedení, materiál a další detaily, to nejlepší je poté tzv. re-see. O co se jedná? Zkrátka vidíte znovu to, co jste již viděli. Neboli to, co značka představila v rámci opěvované show, následující den/dny představuje (většinou) ve svém showroomu či na vybraném místě. Právě tam chodí hlavně nákupčí a lidé z tisku, ale i ostatní zájemci včetně influencerů. Přece jen, show je skvělá, ale zde máte možnost si každý kousek prohlédnout na milimetr z blízka, osahat si ho, někdy i dokonce vyzkoušet! Zkrátka se s ním seznámíte, jak se sluší a patří, nikoli jen v rychlosti během přehlídky. Ta je sice skvělá a většinou opravdová show se vším všudy, ale re-see nabídne to, co jí schází. Shrnuto podtrženo se krásně doplňují. 

My jsme dnes navštívili re-see nové kolekce Fendi, která byla představena včera. Značka ji vždy pořádá ve svém milánském showroomu a snaží se tam alespoň částečně dostat atmosféru z přehlídky. Nejen kolekci, ale také různé doplňky a hlavní tematiku. I tentokrát se jim to povedlo, ale nejvíce nás samozřejmě zaujala kolekce samotná. Hned u vchodu byl úvodní look Belly Hadid, který je i podle zástupců Fendi jedním z těch hlavních. A my musíme souhlasit. Zároveň se však nesmí zapomínat na doplňky, kterých má i tato kolekce nespočet. Prozkoumali jsme dokonalost každého materiálu i propracované provedení veškerých detailů. Včetně mini kabelčičky připnuté na pásku, do které byste si popravdě nedali ani klíče od bytu, ale je to zkrátka nejvíce roztomilý doplněk.

Fendi opět potvrdilo svou nápaditost, ale zároveň své kořeny. Inspirace kolekcemi Karla Lagerfelda se nezapře, a ačkoliv je kolekce barevně tlumenější a najdou se zde i looky do kanceláře, stále má sex-appeal, což více než dokazují zase looky opačné. Nevěděli jsme, na co se zaměřit dříve. A to nemluvě o skvělém prostoru re-see a přívětivosti personálu, který byl více než ochotný nám zodpovědět jakékoliv otázky týkající se kolekce FW22.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu