New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Kering jde s (pěstovanou) kůží na trh

Francouzský luxusní gigant Kering společně s Leonadrem DiCapriem (ano, čtete správně) a několika společnostmi investoval 46 miliónů dolarů do startupu VitroLabs. Ten se zaměřuje na pěstování (skoro) autentické kůže bez potřeby porážení zvířat.
Oli Egler
——
11. května 2022

Foto: Getty Images

Používání kůže v módě je stále spornou otázkou. Byť se jedná o materiál s dlouhou životností, jde podle mnohých ruku v ruce s etickou zodpovědností. Kering pod nějž spadá Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga a Alexander McQueen nám proto možná již brzy dokáže představit řešení, které kůži zbaví krvavého stigmatu bez kompromisu na kvalitě.

Na významné investici se krom konglomerátu podílí v tuto chvíli také Leonardo DiCaprio, pobočka dánské módní společnosti Bestseller a několik dalších společností disponující rozvojovým kapitálem. Bližší podmínky dohody však nebyly zatím zveřejněny.

Zatímco mnoho brandů se zaměřuje na rostlinné alternativy kůže vyrobené z materiálů jako jsou houby nebo hrozny, startup VitroLabs ze San Francisca využívá kmenové buňky k pěstování kůže, která je k nerozeznání od té skutečné. Nevyžaduje prý navíc žádné syntetické povlaky, jako je tomu u mnoha imitací. Na její výrobě společnost začala pracovat již od svého založení v roce 2016, a již o dva roky později započala spolupráci s Kering. Nově získané finance od módního konglomerátu použije jak ke zrychlení obchodního využití, tak i na rozšíření svých vědeckých týmů pro výrobu a rozvoj podnikání. Loni na podzim se VitroLabs přestěhovali do zařízení o velikosti skoro 14 kilometrů čtverečních, kde budou nyní provádět svou pilotní výrobu. To, zda bude startup schopný dodat materiál, který projde procesem od prototypu až k hotovému produktu bez ztrát na kvalitě, je však zatím stále otázkou.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu