New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Collab is the new black

Nejočekávanější módní kolaborace letošního roku? Yeeziaga, Disenchy nebo Just Jouez!
Oli Egler
——
20. května 2022

Zdroj: Jacquemus

Čeká nás (opět) velký rok ve jménu kolaborací světových značek. Po Fendace, Balmain & Barbie nebo druhé kapitole Gucci a The North Face se chystá velká řada novinek, které si rozhodně nesmíte nechat ujít.

Yeezy Gap Engineered by Balenciaga

Tuto kolaboraci s až příliš dlouhým názvem (s ohledem na to, že oba kreativní ředitelé vystupují odteď pouze pod křestním jménem) není třeba představovat. Vše začalo oznámením o „Kanyeho” spolupráci s Gap už v roce 2020 – o rok později později proběhl první drop. Loňský leden zahájil další kapitolu kolaborace. Bylo oficiálně změněno Yeezy Gap logo, čímž se ohlásila participace nového partnera – maestra „Demny”. Část nové kolekce přišla už měsíc nato a pochopitelně bez jakéhokoliv ohlášení. Nabídla lookbook mikin, bund, triček a džínů, přičemž na druhou část obsahující pulovry, tašky a obuv si fanoušci museli ještě počkat. Získávání informací o updatech tak připomíná sbírání chlebových #dropků z pohádky bratří Grimmů, jelikož veškeré novinky se k veřejnosti dostávají pouze skrze sociální sítě hudebníka nebo náhodné fotografie paparazzi.

Jen díky pečlivému sledování Kanyeho účtů bylo proto skrze jeho video „Life of the Party” z DONDA 2 zjištěno datum oficiálního pokračování Yeezy Gap Engineered by Balenciaga (ano, musela jsem to napsat celé). 25. května. It’s ON!

Jacquemus a Nike

I tentokrát sociální sítě sehrály roli veřejného hlasatele novinek a obeznámily světové fashionisty o zahájení jedné z nejzajímavějších kolaborací letošního roku. Francouzský návrhář Simon Porte Jacquemus se prý společně s Nike zaměří na reinterpretaci dámského sportovního oblečení. Kolekce bude propojovat kusy pro outdoorové aktivity a kurtové sporty v unisex formě. Stavebními kameny budou vintage ACG a tenisky Humara – prý návrhářovy oblíbené. Letní ready-to-wear tak bude primárně zaměřeno na pohodlí a všestrannost – přesně to, co při další vlně pandemie zcela určitě využijeme.Začátek online prodeje se plánuje již na 28. června roku 2022 a během léta následně kolekce poputuje i do světových prodejen Nike. Pokud tou dobou nebude již vyprodána.

Louis Vuitton a Yayoi Kusama Vol. 2

Sledovali jste přehlídku cruise kolekce francouzského domu v San Diegu dostatečně pozorně? Možná vám totiž unikly kabelky s velmi povědomým printem. Na tento malý teaser Nicolase Ghesquière znovu upozornila videa na instagramovém profilu domu Louis Vuitton, to oficiálně ohlásilo druhou kapitolu spolupráce s japonskou umělkyní Yayoi Kusamou. Kolaboraci se značka rozhodla symbolicky obnovit po deseti letech – tehdy jí Kusama propůjčila své puntíky pro velkou kolekci letních doplňků. Spolupráce byla tehdy propojena s retrospektivní výstavou umělkyně v newyorském Whitney Museu. Tentokrát se však můžeme těšit na více futuristické kusy, které tak budou vizuálně korespondovat s novou estetikou francouzského domu.

Disney x Givenchy

17. 5. 2022 byla oficiálně představena nová kolekce ve spolupráci dvou gigantů. Portfolio Disney se poslední dobou rozrůstá stále více směrem k Gen Z mládeži, která krom selfíček s Mickey Mousem a návštěvy „modrého hradu” navíc prahne po stylovém merchi. V minulosti jsme zaznamenali jejich spolupráci se značkami Aldo, Kate Spade, UNIQLO, adidas, Pandora i Zara. Stále větší potenciál však spatřuje v kolaboraci s luxusními domy, které tak nabízejí možnost cílit i na trh starších mileniálů – ti mají přece jenom k dispozici větší finanční možnosti. Skvělým příkladem je i Disneyho nejnovější collab s návrhářkou Stellou McCartney. Ten krom krásného designu láká i použitím organické bavlny a deadstock materiálů. #OfCourse!

Není to však poprvé, co luxusní značka Givenchy a zábavní konglomerát Disney spojují síly. Několik kusů (Disenchy? nebo Givsney?) jsme již mohli vidět v roce 2013. Tehdejší kreativní ředitel domu, Riccardo Tisci navrhl trička s potiskem Bambiho, která si rychle oblíbily celebrity jako Ella Fanning nebo Lily Collins, čímž se kus stal okamžitým hitem. Ve stejném duchu se drží i nová kapsulová kolekce – na stránkách domu tak najdete limitku triček a mikin s potiskem známých postaviček z pohádek 101 dalmatinů, Frozen nebo i retro Zajíce Oswalda.

Louis Vuitton x Nike Air Force 1 by Virgil Abloh

Před svým předčasným odchodem v listopadu loňského roku odhalil Virgil Abloh speciální spolupráci s Nike a jejich ikonickými Air Force 1 pro pánskou kolekci Louis Vuitton jaro/léto 2022. Celkem 47 variací bylo vyrobeno v manufaktuře Fiesso d’Artico v Benátkách. Kolekce vizuálně reflektuje odkaz módního vizionáře Dappera Dana, který jako první v historii propojil luxusní módu a street wear pro hip-hopovou komunitu.

Tento pár se ještě před svým oficiálním představením stihl stát legendou mezi teniskami – jedná se totiž o velmi malou limitku pouhých 200 párů. Koncem letošního ledna se dražily v aukci Sotheby’s s počáteční cenou 2 000 dolarů, která se nakonec vyšplhala v průměru na neuvěřitelných 126 tisíc dolarů za pár. Celkový výtěžek v hodnotě přes 25 milionů dolarů putoval na konto stipendijního fondu The Virgil Abloh™ „Post-Modern“ Scholarship Fund. Podle značky bude tento collab nabídnut i veřejnosti prostřednictvím digitálních předobjednávek koncem června roku 2022.

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu