Zastavte se, zklidněte své tělo i mysl

Barbora Voštová nás neučí pouze cviky na zpevnění těla, ale také jak zklidnit naší mysl. Nádech, výdech, začínáme.

Foto: archiv Barbora Voštová

Za poslední týdny jsme se ocitli v naprosto nestandardní situaci, která je pro nás všechny nová a učíme se za pochodu. Skrze sdělovací prostředky k nám neustále proudí obrovské množství informací a nařízení, které nám značně ovlivňují běžný život. Není tedy nic zvláštního na tom, že můžeme pociťovat vnitřní neklid. Negativní myšlenky vás můžou přepadnout zvláště večer, kdy se chystáte jít spát.

Snažíte se je vytěsnit z mysli a nepřemýšlet nad tím, ale nedaří se vám to?

Máme pro vás pár tipů, jak můžete zklidnit tělo i mysl v bezpečí vašeho domova. Najděte si doma místo, kde vám je příjemně a zaujměte pozici, která je pro vaše tělo pohodlná. Zabalte se do deky nebo do nějakého teplého měkkého domácího oblečení.

Zkuste zaměřit na váš dech, zkuste dech zpomalit a zklidnit, udělejte si 10 hlubokých nádechů a výdechů a postupně váš výdech prodlužujte.

Zavřete si oči a zkuste si představit sami sebe na místě, na kterém se právě nacházíte.

Uvědomte si na těle místo, kde cítíte největší tlak, pnutí nebo dokonce bolest. To místo si představte a postupně se do něj začněte nadechovat a vydechovat. Zkuste si ho představit jako skleněnou nádobu, kterou svým dechem postupně vyplňujete, až ji naplníte po okraj a tím je zcela uvolníte.

Zkuste uvolnit celé své tělo a to postupně od prstů na vašich chodidlech. Postupujte po jednotlivých částech vašeho těla, které si představujte a povolujte.

Až budete mít pocit, že vám to stačí, zůstaňte ještě nějakou dobu v pozici, kterou jste ze začátku zaujali. Užijte si nově získanou energii a pocit klidu. K těmto jednoduchým metodám se můžete vrátit, kdykoliv budete cítit, že potřebujete malinko zpomalit nebo se zbavit přebytečných myšlenek, které už nechcete.

Čtěte dál