Záleží vám na udržitelnosti? Těmto kosmetickým značkám také!

Udržitelnost, ekologičnost, zodpovědnost.

Foto: Shutterstock

Ve článku „Malý průvodce udržitelnou a přírodní kosmetikou“ jsme vám představili hlavní benefity přírodní kosmetiky. Teď se společně podíváme na výběr 10 kosmetických značek, které se vydaly právě udržitelnou a šetrnou cestou.

Maria Nila

100% veganská vlasová kosmetika ze Švédska je spojením lásky ke zdravým vlasům, přírodě a zvířatům. Šampony, kondicionéry a masky na vlasy obsahují pečlivě vybrané ingredience, které šetrně pečují o vlasy a zároveň chrání jejich barvu. To jistě oceníme především nyní, kdy se salóny sice pomalu otevírají, ale čekací doba na termín bude pravděpodobně velmi dlouhá. 

Složení Maria Nila produktů je 100% veganské, bez obsahu sulfátů a parabenů. Žádné přípravky nejsou testované na zvířatech a značka je držitelkou certifikátu Leaping Bunny, Vegan Society i PETA. V souladu s trvalou udržitelností podporuje zalesňování Jižní Ameriky. Takže s každým nakoupeným přípravkem poskytnete svým vlasům dokonalou péči a také přispějete ke zlepšení životního prostředí.

Nově se značka zaměřila i na populární suché šampony, jejichž obaly 100% kompenzují produkci CO2.

Lush

Všichni známe Lush především díky jejich koupelnovým bombám nejrůznějších tvarů a barev. Omamná vůně linoucí se na metry daleko z jejich kamenných obchodů, které připomínají spíše kouzelnou cukrárnu, zapříčinila, že obchody této značky nelze minout. Zákazníci se tak nechávají unášet ručně vyrobenými a 100% vegetariánskými produkty, které jsou z éterických olejů a čerstvého, organicky pěstovaného ovoce a zeleniny. Tato kosmetická značka klade důraz na ekologii, proto žádný z produktů není testovaný na zvířatech.

Lush však nabízí mnohem více! Výběr máme od mýdel a barev na vlasy až po bezobalové zubní pasty. Zasluhují se o minimalizaci plastových odpadů, a proto již téměř polovina jejich produktů je bezobalových. Obalené zboží se poté prodává v recyklovatelném papíru. Pokud je výrobek v kelímku, je možné ho znovu využít na jiný produkt, nebo využijte jednu z různých výhodných akcí při navrácení kelímků zpět na prodejnu. 

Na Den matek pro vás Lush připravil speciální kolekci veganských dárečků, tak mrkněte do galerie, kde pro vás máme pár tipů. 

Foto: archiv Instagram @lushcr

Gressa

Kolekce Gressa je inspirovaná světskými rituály a je kombinací medicínských složek a pečující přírodní kosmetiky. Zakladatelka Světlana vycházela při tvorbě z rodinné tradice – bylinkářství. Její vášeň pro vědu se spojila s touhou po jednoduchých, šetrných a každodenních rituálech, které nahradí moderní návyky zákazníků. Záměrem značky Gressa, která se zrodila v USA v Seattlu, je překročit zelenou krásu a očistit slovo “zelená” od stigmat a stereotypů. Gressa Skin Minimalist Corrective Serum Foundation obsahuje brokolicový olej, kterým značka nahradila silikon. Ano, opravdu se jedná o výtažek z brokolice, čímž je značka velmi specifická. Olej je považován za přírodní alternativu chemické látky silikonu, obsahuje nejen účinné antioxidanty, ale také jedinečnou kombinaci esenciálních mastných kyselin. Díky tomu není tak mastný jako ostatní oleje a navíc se snadno vstřebává. Při jeho používání budete mít naprosto stejný pocit, jako když používáte ostatní komerčně dostupné kosmetické přípravky pro péči o pokožku a vlasy, které obsahují chemické silikony.

Yage

Luxusní organická kosmetika YAGE na český trh vstoupila poměrně nedávno, ale velkého ohlasu se dočkala ihned! Je pro ně charakteristická vysoká koncentrace účinných látek, inspirovaná propracovaným korejským systémem péče o pleť, využití účinků aromaterapie a holistického přístupu k tělu a duši. Produkty YAGE jsou samozřejmě veganské (až na nezastupitelný včelí med a vosk u vybraných produktů) a nejsou testovány na zvířatech. Suroviny pro ně jsou získávány od prověřených dodavatelů po celém světě s ohledem na životní prostředí a jeho zdroje. V recepturách najdeme důmyslné kombinace vitamínů, vzácných olejů, minerálů, rostlinných výtažků a především bioaktivních látek, aby pleť získala optimální zdraví a vitalitu.

A už jste slyšeli o 10krokovém systému vycházejícím z korejských tradic, který si YAGE připravil pro každého, kdo si není jistý, jak přípravky správně používat? Úplným základem je důkladné vyčištění pleti. K tomu slouží tzv. dvojité čištění – nejprve nečistoty a make up odstraníte odličovacím olejem a poté mycím gelem. Pak pleť zbavíte odumřelých kožních buněk pomocí peelingu a nanesete hydratační tonikum a esence s kyselinou hyaluronovou. V následující fázi ošetříte pleť pomocí sér či ampulí obsahujících pořádnou dávku aktivních ingrediencí, které bojují s nedokonalostmi. Jako něco navíc můžete do své beauty rutiny přidat rozjasňující přípravky na oční okolí a na závěr nezapomeňte na ochranu před sluncem! Tohle je podle YAGE absolutní elixír mládí. 

Foto: archiv YAGE

Kjaer Weis

Značka Kjaer Weis, jež byla založena dánskou vizážistkou Kirsten Kjaer Weis, spojuje minimalistickou Skandinávii s divokým stylem New Yorku. Tato značka vytvořila KW Cream Foundation make-up, který skutečně funguje, pracuje s kůží a ne proti ní! Kjaer Wies je držitelkou certifikátu CCPB, tudíž všechny produkty jsou složeny minimálně z 95 % organických složek, přírodních konzervantů a pigmentů. Této značce ale k udržitelnosti nestačilo pouze vytvoření perfektního přírodního make-upu. Mysleli na ni i v oblasti balení. Při navrhování obalů chtěli něco, co by nejen vypadalo a bylo luxusní, ale zároveň šetrné k přírodě. Oceněný kreativní manažer Marc Atlan vytvořil architektonicky odvážný kovový kompakt, který lze snadno naplnit vaším oblíbeným produktem KW. Kovové obaly jsou podobné krabičkám od šperků a mají zrnitou texturu, díky které váš oblíbený produkt nepustíte z ruky a s radostí a pýchou ho vytáhnete na veřejnosti z kabelky. 

Albiva

Další ekologickou kosmetickou značku má pod palcem Ivana Iesini, jejímž cílem bylo vytvořit produkty, které pomáhají k celkovému zdraví těla. Při tvorbě se inspirovala ájurvédskou medicínou a zaměřila se na použití přírodních a organických ingrediencí z obnovitelných zdrojů. Výrobky tudíž neobsahují syntetické sloučeniny a chemické výplně. Všechny produkty včetně Advanced Repair Balancing toneru jsou navrženy tak, aby neměly více než pH5 - 6,5, což je nejblíže přirozenému pH pokožky, které napomáhá obnovit ochranu pleti (tzv. kyselý plášť). K výrobě využívají technologii airless, která chrání přípravky před degradací a znečištěním vzduchem a světlem. Albiva klade důraz na kůži jako na orgán, který je nejviditelnějším odrazem stavu zdraví člověka. Má totiž spojení s trávicím traktem a ledvinami, a proto je kůže také rozhodující pro odstranění toxinů z našeho těla.

Foto: archiv Instagram @albiva.wellness

(M)anasi 7

Přírodní řada make-upu byla navržená a vyvinutá ve Stockholmu profesionální vizážistkou Susanne Manasi a nabízí promyšlené složení ingrediencí a odstínů, které poskytují luxusní pocit a vysokou pigmentaci barev. Výrobky byly vytvořeny tak, aby byly přizpůsobitelné sezóně a vašemu jedinečnému odstínu pleti. Můžete je kombinovat a sladit tak, aby vytvářely vámi vytoužené barvy.

Susanne pracuje výhradně s nezávislými malými a lokálními subdodavateli surovin. Ti sklízí suroviny buď ve volné přírodě (tak jako Hedvábný fixační pudr), nebo na malých farmách a mnohdy v omezeném množství, aby byla zajištěna jejich kvalita a koncentrace aktivních látek. Jde vlastně o naprostý opak výroby konvenční kosmetiky.

Nejen fair trade přístup je u značky (M)ANASI 7 unikátní! Aby bylo dosaženo co nejvyšší kvality, každý produkt projde výrobním cyklem s názvem Deklarace 7. Ve výrobním procesu dbá zakladatelka na odpovědnost a nekompromisní kvalitu založenou na dlouhodobých zkušenostech a znalostech, aneb na kvalitu se vyplatí počkat, že? 

Obaly multiproduktů, tedy produktů s vícero využitím jako například All Over Colour Multifunční líčidlo, jsou vyrobeny z udržitelného papíru. Ten je vyroben ze 40% bio celulózy, která se získává z certifikovaných lesů nebo dalších obnovitelných zdrojů.

OSTĒ

Propojení tradičních vietnamských beauty rituálů a nejnovější vědecké poznatky o vlastnostech kokosového oleje vedly ke zrodu výjimečné, přírodní, veganské kosmetické značky péče o pleť i vlasy.

Hana Phamová, zakladatelka značky OSTĒ, vyrábí a vyvíjí produkty s maximální zodpovědností, úctou a láskou. Už na začátku se zařekla, že do výrobků bude používat jen ten nejčistší panenský kokosový olej, který si nechává dovážet až z Vietnamu. Kokosový olej za studena lisovaný, v bio kvalitě, z udržitelných zdrojů, jen takový lze najít v produktech. Jako jeden z mála olejů nežlukne, neváže na sebe vodu a tudíž nevysušuje. Obsahuje spoustu minerálů, ale vitamín E, alias tocopherol, se do produktů musí přidávat. Vitamín E má blahodárné účinky v boji proti stárnutí, zabraňuje šupinatění pokožky a mimo jiné ochraňuje olej před žluknutím.  

Ačkoliv vlajkovou lodí této značky jsou kokosové masky na vlasy, tak v repertoáru najdete mimo jiné i balzám na rty, a to v zajímavých příchutích Slaný karamel a Perníček. Balzámy obsahují jak jinak než bio kokosový olej, který je smíchán s rýžovým voskem, vitamínem E a vylepšen o patentovanou kompozici kyseliny hyaluronové. Ta snadněji proniká do pokožky, kde na sebe naváže vodu a napomáhá tak k vypínání pokožky a hladšímu efektu. 

Foto: archiv OSTE

SMYSSLY

Za českou kosmetickou značkou SMYSSLY stojí dvě ženy, matka s dcerou. Jedna toužila po přírodní kosmetice, druhá po obnovitelném designu.  Společně Silvia Straková a Cecília Blanárová našly vzájemné propojení a jejich touha po produktu pro náročnější zákazníky se přeměnila v kosmetickou značku, která odráží jejich hodnoty. Více než dva roky dotahovaly kosmetickou řadu k dokonalosti, ale s potěšením můžeme říci, že se to opravdu povedlo. 

Základem každého produktu jsou kvalitní přírodní ingredience. Ve výrobcích jsou zkombinovány příznivé účinky mletých perel a hydralizovaného hedvábí s vybranými oleji, jakými jsou arganový, makadamiový, mandlový nebo vzácný amarantový olej. K optickému omlazení pleti využívají sofistikované alternativy k botulotoxinu, avšak bez nebezpečí poškození.

Kosmetická řada sestává z celkem 22 druhů produktů péče o pleť a tělo s více než 90 % přírodních složek. Udržitelnost zdrojů a propracovaný design jsou nedílnou součástí filosofie značky. Část obalů je vyrobena ze zbytkového dřeva a kůže.

Naším zaručeným tipem se stal Mořský kolagen. Jedná se o  novinku v rámci Nutriokosmetiky, jejíž benefity si osvojila právě i značka SMYSSLY. Jedná se o kvalitní vyživující látky, které pronikají hluboko do pokožky. Klinické testy prokázaly, že účastníci po 12 týdnech používání zaznamenali v 26,6 % zpevnění kůže, v 15 % sjednocení barevného tónu pleti a v 10 % její rozjasnění.

Dafna's personal skincare

Luxusní organické složky se propojily s průkopnickou biotechnologií. Filosofie Slow Beauty (Pomalé krásy) a Ayurvedou jsou základem, který řídí tvorbu receptur. „Návrat k milování vaší pokožky přirozeným způsobem“ a „ne šedým složkám, ano čistým aktivním složkám“, jsou hesla kosmetické značky Dafna’s personal skincare.

Receptury obsahují pouze ingredience éterických olejů, rostlinných olejů a výtažků, jako jsou Reishi, Ženšen nebo Bambus, které respektují zdraví. Výrobky jsou 100% přírodní a neobsahují parabeny, nepřirozené konzervační látky, silikony a jiné deriváty ropy, umělé vůně ani zbytečné přísady.

Dafna navrhovala řadu produktů s ohledem na městské obyvatele, kteří žijí hektický, stresující životní styl. Zejména jejich pokožka je ovlivněna nedostatkem spánku a prací v klimatizovaných budovách, kde je často vysoké znečištění vzduchu a volné radikály způsobují oxidaci buněk a předčasné stárnutí. Kombinace  bioaktivních složek, jako je například kapsulové uhlí obsažené v Bioaktivní ženšenové masce, zbavuje pleť známek únavy a stresu.

Přírodní vysoce luxusní produkty jsou založeny na vysoko koncentrovaných účinných látkách a pokročilých biotechnologiích, které přinášejí viditelné výsledky na kůži, zdraví a celkové pohodě. Pravidelné používání produktů přispívá k viditelné a klinicky prokázané regeneraci kůže. Procesy stárnutí jsou zpožděny, produkce a syntéza kolagenu a elastinu jsou zlepšeny a pokožka je zdravější a vypadá mladší.

Čtěte dál