Udržitelnost je stále skloňovatelnějším pojmem, ví to i Zalando a Copenhagen Fashion Week, který je s ní pravidelně spojován. Letos v rámci těchto oslav módy společně předají Sustainability Award neboli cenu za udržitelnost.
Foto: archiv Marimekko
Zalando, přední evropská platforma pro módu a životní styl, a Copenhagen Fashion Week ohlásili, že při příležitosti výročí jejich tříletého partnerství společně poprvé udělí cenu za udržitelnost neboli Sustainability Award. Vítěze se tedy nedozvíme nikdy jindy než během zmiňovaného týdne módy v Kodani, který se uskuteční od 2. do 5. února 2021. Hlavním záměrem ocenění je podpora značek v jejich udržitelnějších módních rozhodnutích a upozornění na alternativy, díky kterým se můžeme ubírat šetrnější cestou. Finální trojice House of Dagmar, Louise Lyngh Bjerregaard a Marimekko představí své kolekce a utkají se tak o vítěznou pozici.
Do boje o toto ocenění se mohla přihlásit jakákoliv značka, která je součástí tohoto týdne módy. Následně o výběru těch nejlepších rozhodla šestičlenná mezinárodní porota, jež se skládá z Arizony Muse, která se řadí nejen mezi světové modelky, ale je také konzultantkou pro udržitelnost a zapálenou aktivistkou v oblasti ekologie. Dále Cecilie Thorsmark, generální ředitelka Copenhagen Fashion Week, Morten Lehmann, obchodní ředitel Global Fashion Agenda a Dio Kurazawa, Brand and Sustainability Advisor. Zalando do poroty dosadilo také Kate Heiny, Director Sustainability Zalando a vedle ní usedla Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury. Důležitým kritériem nebyla pouze celková míra udržitelnosti, ale také otevřenost k dalším inovacím a pokroku v této oblasti.
„Chceme značkám dodat kuráž, aby se nebály posouvat své limity. Ocenění za udržitelnost je pro nás unikátní šance, jak spolupracovat se značkami, které sdílí stejné hodnoty,“ říká Kate Heiny, Director Sustainability Zalando.
Vítězná značka si odnese krásných 20 000 eur, ale také možnost podílet se na vzniku exkluzivní kapsulové kolekce, jejíž cílem je rozpoutat společenskou debatu na téma udržitelnosti a pomoci s hledáním udržitelných řešení od prvotních kroků až po finální produkt. Navíc bude vítězi umožněno prezentovat svou kolekci na e-shopu Zalanda, čímž se jisto jistě dostane velmi rychle do podvědomí zákazníků.
„Je neskutečné vidět takové množství zástupců severských značek, které jsou tahouny tohoto odvětví v otázce udržitelnosti. Porota vybrala tři talentované návrháře, kterým se povedlo spojit lásku k módě spolu s láskou k planetě a společnosti,“ uvádí členka poroty a zastánkyně otázky udržitelnosti Arizona Muse.
Porota nic nenechá náhodě a pečlivě znovu projde vybrané finalisty - návrháře a jejich kolekce, které během letošního Copenhagen Fashion Week prezentují. Na základě toho následně 4. února vybere vítěze prvního ročníku boje o Sustainability Award.
„Je nám neskutečnou ctí, že se řadíme mezi finalisty. Móda pro nás představuje způsob, kterým můžeme vyjádřit náš společenský postoj bez jediného slova, a proto nám dělá obrovskou radost, když se o naše udržitelné kousky můžeme podělit se světem a inspirovat skrze ně naše zákazníky. Pro malou značku představují velké firmy jako Zalando jedinečnou možnost, skrze kterou se může společně podílet na proměně módního průmyslu.“
„Pro mladou značku, jako jsme my, je nesmírně důležité, že velké značky, jako je Zalando, využívají svou platformu k tomu, aby pomohly se změnou našeho módního průmyslu.“
„Je nám velkou ctí, že jsme dostali šanci a jsme jedním ze tří finalistů, kteří budou bojovat o nejvyšší příčku prvního ročníku ocenění za udržitelnost. Marimekko si celých 70 let své existence zakládá na myšlence, že nadčasový design a kousky, které můžeme obléct několik sezón, nám dokážou i po letech vytvořit úsměv na tváři a zároveň být klíčem k udržitelnosti. Chceme zůstat průkopníky, co se týče vývoje jak udržitelných produktů, tak i udržitelnosti celého výrobního procesu, od surovin po spotřebu a recyklaci produktů. Je naší povinností, využít našeho vlivu, abychom pomohli celému módnímu odvětví posunout se blíže k udržitelné budoucnosti. Ocenění za udržitelnost je skvělá iniciativa, která může otevřít oči mnoho značkám v tomto průmyslu.“