Vůně podzimu

Podzim přináší spoustu parfémových novinek a neobvyklých limitovaných edicí. Parfuméři volí intenzivnější tóny a inspirují se v umění. I v graffiti.

Foto: archiv značky

Zatímco Calvin Klein představil minimalistickou limitovanou edici své legendární vůně CK One, ostatní značky se odvázaly. Bottega Veneta jde intenzivnější cestou díky novince L’Absolu, jejíž obsah i flakon odkazují na úplně první parfémovou vodu této značky z roku 2011. Určitě vám bude povědomá, protože opět voní především po kůži.

Italská Acqua di Parma pro změnu oslovila pro nový design své ikonické kolínské slavného ilustrátora Clyma Everndena, který na její obal umístil hravé art deco motivy.

Do světa umění se vrhla i jinak lehce konzervativní francouzská značka Lancôme. Právě ona přišla s opravdovou bombou. Vůni La Vie est belle, kterou milují dospělé ženy, mladé dívky i starší dámy z celého světa, svěřil do rukou street art umělkyně Lady Pink, která pochází z Ekvádoru, ale vyrůstala v New Yorku. „Cílem mělo být graffiti, které má styl a kterému bude zároveň veřejnost rozumět. Udělala jsem dobrých 150 návrhů. Zkoušela jsem nejrůznější variace, navrhla hned několik fontů... Byla to výzva, která mě hodně obohatila,“ vzpomíná na netradiční zakázku, při níž musela sprej a štětce vyměnit za detailnější grafickou práci na počítači. Na graffiti je podle ní nejlepší to, že jde o umění, které přijde za lidmi a nemusí se za ním do galerií. Najednou jim vstoupí do života a oni si k němu nacházejí cestu „Zvyknou si na to, že zdobí jejich ulici, a každodenně na něj reagují. Starají se o zeď, opraví třeba rozbité okno, protože cítí, že je součástí díla... Mám ráda skutečnou interakci s obyčejnými lidmi,“ popisuje.

Pseudonym Lady Pink je záměrně hodně ženský a trochu prvoplánový. Potřebovala totiž najít takový podpis, který by hned prozradil, že za tímhle graffiti stojí žena. Respektive dívka, se street artem totiž začínala ve svých patnácti.

Čtěte dál