V plné síle

První fotku na Instagram pověsila Kayla Itsines, pravděpodobně nejslavnější trenérka světa, v roce 2011. Dnes ji sleduje přes 12 milionů fanoušků. Loni se stala mámou, díky čemuž v sobě prý našla ještě větší, dosud nepoznanou energii.

Foto: Pierre Toussaint

Očekávám, že Kayla Itsines dnes bude aspoň zčásti tak unavená a nevyspalá jako já. Strávila jsem celou noc pobíháním po ulicích ve snaze dohnat svého věčně utíkajícícho huskyho, a tak mě teď drží při životě jen čirý adrenalin.

Protože vím, že sama má dva psy stejného plemene a ještě jedenáctiměsíční holčičku, předpokládám, že nás téma vyčerpanosti hned od začátku spojí. Jenže když vyprávím o svém nočním dobrodružství, Kayla se od srdce směje a prohlásí: „Já unavená nejsem, ale vím, jak se cítíš. Ace mi před pár dny taky utekl. Byl pryč několik hodin, a najednou vidím, jak si to kluše po příjezdové cestě, jako by se nechumelilo.“ „Typičtí huskyové,“ stěžujeme si svorně na to, že tato rasa podobná vlku rozhodně není vhodná pro plaché povahy. Ať už je Kayla jakákoli, ostré lokty jí rozhodně nechybějí. Její povaha je vlastně té psí dost podobná. Charakterizuje ji síla, odhodlání, ambice i nekonečná motivace.

A je tu ještě něco, co se nedá neobdivovat: Umí chytře zúročit jakoukoli příležitost ke zlepšení nebo dobrodružství. Kayla Itsines je osobní trenérka, která kdysi začala zveřejňovat na Instagramu fotky proměn svých klientek. Žádosti žen hledajících radu a konzultaci se začaly hrnout. Kayla po čase začala být frustrovaná tím, že nedokáže pomoct úplně všem. Takže v roce 2014 spolu se svým partnerem Tobim Pearcem, rovněž osobním trenérem, představili Bikini Body Guide, sérii dvanáctitýdenních programů složených z osmadvacetiminutových cvičebních lekcí. Sestaveny byly tak, aby vyrýsovaly ženské tělo a zlepšily fyzičku.

Fitness impérium

Krátká a jasná videa znamenala pro Kaylu vstup do velkého světa fitness. Ovšem teprve komunita, která se kolem ní během let přirozeně vytvořila, jí zajistila dlouhodobý úspěch, a patří k těm vůbec nejsilnějším. Určitě i proto, že Kayla své klientky a fanynky s vášní vzdělává a propaguje raději silné tělo před extra hubeným. Pořádá i setkání, kde se „její“ ženy potkávají, soutěží spolu i se navzájem podporují.

Pak se zrodila aplikace Sweat, kterou vyvinul Tobi, a uživatelé v ní mají přístup k pěti různým cvičebním a výživovým programům nejen od Kayly, ale od jejích podobně slavných kolegů, jako je Kelsey Wells, Sjana Elise, Chontel Duncan a Stephanie Sanzo.

Foto: Pierre Toussaint

Podle časopisu Forbes aplikace Sweat With Kayla jen do roku 2016 vydělala téměř 400 milionů korun, a v roce 2017 se slavná australská trenérka umístila na první příčce žebříčku Top Influencers v kategorii Fitness. Podle listu Australian Financial Review dosahovalo v roce 2018 společné jmění obou manželů bezmála miliardy korun. Dnes se odhaduje na zhruba sedm a půl miliardy korun. Kayla přesto zůstává věrná svému původnímu programu a stále vede své individuální lekce především v posilovně v Adelaide.

Ale jak vlastně zvládá byznys a minimálně třikrát týdně tréninky, když je teď čerstvou mámou? „Jsem zkrátka dokonale organizovaná,“ říká. „Příprava je pro mě naprosto přirozená věc. Jako trenérka někdy musíte pracovat od čtyř ráno a do 11 večer, takže je třeba si připravit jídlo a podrobný program, abyste měli jistotu, že všechno klapne.“

Nicméně když se Arna narodila, Kayla musela trochu zpomalit. „Neuvědomila jsem si, jak drsné to bude,“ přiznává. „Trénovala jsem během celého těhotenství, a tak jsem předpokládala, že budu úplně stejně pokračovat. Jenže mi došly síly. Před Arnou jsem zvládla 48 kliků v řadě, ale po porodu jsem najednou nedokázala udělat ani jediný.“

Znovu na pásu

Ztracené tempo znovu nastavovala pomalu, jak to učí i své klientky. „Ještě v těhotenství jsem se soustředila na porod a na to, aby bylo tělo připravené nosit dítě,“ popisuje. Nakonec rodila císařským řezem, a tak potřebovala důkladný šestitýdenní odpočinek. „Když jsem poprvé po porodu vlezla na běžecký pás, vydržela jsem jen 14 minut. Sotva jsem dokázala dát nohu před nohu,“ vzpomíná. Brzy zjistila, že nejdůležitější ze všeho je poslouchat své tělo. „Poslouchala jsem svého lékaře a opravdu to vzala pomalu. Dnes už zase zvedám činky.“

Arna byla naštěstí hodné miminko, a tak i odpočinek, který je při hojení klíčový, mohl být důkladný. „Dokonce jsem ji musela budit, abych ji mohla nakrmit.“ Na druhou stranu při narození měla koliku a reflux, takže i o únavě ví Kayla svoje. „Jenže vy to prostě musíte zvládnout. Pomohla mi ta moje organizovanost. Plánovala jsem celý den, cvičení, spánek. Musíte mít svůj čas pod kontrolou a nedopustit, aby to bylo naopak,“ radí.

„Pocházím z řecké rodiny, která je mi velkou oporou. Velmi si vážím žen, které musí všechno zvládnout samy,“ svěřuje se a dodává, že s dobrým spánkem miminka jí pomohly dva programy: Little Ones a Taking Cara Babies. Znamená to, že i ona sama teď chystá speciální program pro maminky s dětmi? „Ne!“ směje se. „Neumím si představit, že bych cvičila s ní. Raději se tomu věnuji, když spí.“ Jenže co když někdo nedokáže věci plánovat tak přirozeně jako ona? „Zkuste pohyb začlenit do běžného života, ušetříte tím čas,“ radí Kayla a dodává, že místo cvičení můžete vyrazit na hodinovou procházku s kočárkem, anebo prostě zvedejte dítě. „Snažte se být aktivní, ale nestresujte se kvůli tomu.“

Foto: Pierre Toussaint

6 tipů pro vaše tělo 

Osvojte si pár zvyků, díky kterým je Kayla zdravější i krásnější.

V DOBRÉ SPOLEČNOSTI

Abyste si cvičení užívala, najděte si parťáka, s nímž se budete vzájemně podporovat i motivovat.

KDYŽ NEMÁTE NÁLADU

Když se mi do cvičení nechce, pustím si cestou do tělocvičny pěkně nahlas oblíbenou hudbu. To mě pokaždé rozhýbe a navnadí. Osobně si pouštím staré R&B.

SPRÁVNÝ START

Nejraději snídám toast s avokádem a houbami, zalitý olivovým olejem a ozdobený kapustou a chilli.

OBĚD JE NUTNOST

Obvykle obědvám řecký salát s půl šálkem hnědé rýže a plechovkou tuňáka a mým oblíbeným dresinkem, který dávám skoro do všeho. Je to mix olivového oleje, citronu, octa, oregana, soli a pepře.

BEZ DOPLŇKŮ

Nejím žádné doplňky stravy. Myslím, že všechny důležité látky najdete ve správném jídle.

BOJ S ÚNAVOU

Když máte dlouhodobý pocit, že vám dochází energie, nejlepší je začít chodit spát ve stejný čas a ve stejný čas se také probouzet. Tělo si tak navykne a také se zlepší kvalita spánku.

 

Čtěte dál