Totême: Vždy o krok napřed

Nesnaží se zalíbit všem, není otrokem trendů, a přesto je tolik přitažlivá. Víc důvodů, proč milovat značku Totême, nepotřebujete.

Foto: archiv značky

Od jejího uvedení na trh v roce 2014 uběhlo necelých sedm let, během krátké doby se zakladatelům Elin Kling a Karlu Lindmanovi podařilo vytvořit kultovní label. Potvrzují, že ke kariéře v módě existuje spousta cest, umět šít ale není hlavním předpokladem úspěchu v tomto oboru.

Ke hvězdám

Zlatým párem stojícím za švédskou značkou Totême je nyní již manželský pár s netradičními módními kořeny. Karl Lindman se živil jako model, pak se stal kreativním ředitelem časopisu Interview. Elin byla jednou z průkopnických módních blogerek vůbec. Od nejsledovanějšího blogu v zemi vedla cesta k vlastnímu časopisu a také první kolekci značky H&M, jež kdy byla vytvořena společně s influencerem.

Právě Elinin vlastní strategický přístup k oblékání je pro Totême klíčový. Již od počátku (tehdy oba žili v New Yorku) bylo v plánu vytvořit značku s velmi sofistikovanou identitou, vyznačující se smyslem pro praktičnost a minimalismus, tedy vlastnostmi tradičně spojovanými s módou pocházející ze Švédska.

Foto: archiv značky

Uniforma budoucnosti

Méně věcí, ale heroický design, který překračuje trendy a lze ho nosit různými způsoby znovu a znovu. „Tvoříme kolekce s dokonalými siluetami a neutrální barevnou škálou. Nesázíme na to, že vyrobíme každý model v pěti barvách, aby si všichni našli to své, naopak klíčová je pro nás jednoduchost,“ vysvětluje Elin Kling svou filozofii vytvářet uniformy pro různé příležitosti. Trefila se tím do současného směru smýšlení. „Velmi záleží na správném načasování a na tom mít produkt připravený těsně předtím, než o něm zákazník začne přemýšlet.“ Své looky původně doplňovali například vintage botami. Protože se zákazníci okamžitě začali ptát, odkud jsou, následovalo i uvedení první linie doplňků – kozačky Wide Shaft se vyprodaly během jediného dne.

Foto: archiv značky

Více se dočtete v srpnovém Harper’s Bazaaru. Právě v prodeji!

Čtěte dál