To nejlepší z Copenhagen Fashion Weeku AW21

Udržitelnost, kreativita, funkčnost. Které značky předvedly své kolekce pro podzim - zimu 2021 na Copenhagen Fashion Weeku?

Minimalismus a udržitelnost jsou neodmyslitelnými kánony skandinávské módy, které jsou obsaženy v DNA každé značky, a to bez výjimek. Naše pozornost tím pádem může být plně koncentrována na nuance samotného designu, jeho konstrukce a provedení - od celkové estetiky značky až po bezchybnou kvalitu řemeslné práce jejich tvůrců.

By Malene Birger

Eklektická vize skandinávské tradice hlásající „kreativitu, femininitu a svobodu” skrze klasické kusy jako splývavé pletené šaty a zavinovací kabáty z luxusní vlny spojených s ostrými konstrukčními detaily na vestách a pláštích. Ortodoxní minimalismus dává absolutní svobodu své majitelce v kombinování kusů takřka s čímkoliv a jakkoliv, působíc tak jako dokonalá kapsulová kolekce pro moderní business ženy - hlavně pro ty, které milují pohodlí.

Foto: archiv Instagramu @bymalenebirger

Lovechild 1979

Instinktivní design kombinující zásady současné „béžové” estetiky s esencí retra. Skládanková hra „dospělých” a sofistikovaných siluet printovaných šatů a vysokých kozaček s klasickými kusy unisexové garderóby v pastelových odstínech. Náš jednoznačný favorit ve výběru nového power suit s mužským nádechem na příští sezónu.

Foto: archiv Instagramu @scoopmodels

Gestuz

Klasika se špetkou postmoderních detailů - asymetrické zapínání na krémovém kostýmu či geometrický výstřih na kožených šatech, působící organicky a vyvracející to, že minimalismus je nudný. Formální a semi-formální kousky s nádechem safari symbolizují sílu, energii a nezkrotný duch nositelky, který jen umocňuje dominující lahodná čokoládová barva.

Foto: archiv Instagramu @gestuz

Mark Kenly Domino Tan

„Když chcete jeden kus na celý život” - taková je filosofie značky, spoléhající na nesmrtelnost svých looků - ať už se jedná o dvouřadé sako, palazzo pants, vlněnou pelerínu nebo oversize trench pro může i ženy. Monochrom, čistota siluet a pohodlí, kombinující athleasure a formální look.

Návrhář v minulosti pracoval pro domy Dior, Balenciaga a Alexander McQueen, a proto jeho tvorba pro mnohé vyniká již z dálky skrze celkovou estetiku a zblízka svým bezchybným provedením.

Foto: archiv Instagramu @mkdtstudio

Rains

Nepromokavý a vskutku stylový outdoor do každého počasí. Maximální funkčnost designu je prioritou značky, která byť působí unisexově, nabízí i péřové sukně a strečové zvony lichotící dámské postavě - představujíc tak zajímavou niche tohoto odvětví.

Foto: archiv Instagramu @cphfw

Baum und Pferdgaten

Značka založena již v roce 1999 nás učí, jak se nebrat zbytečně moc vážně. Výrazné barvy, unikátní printy a vše kombinovatelné na sto způsobů. Pruhovaný overal pod krémovou tunikou s přírodním printem, letní navy bermudy s vlněnou khaki vestou a vlněné, kostkované šaty s kanárkově žlutou péřovkou - è viola!

Foto: archiv Instagramu @baumundpferdgarten

Stine Goya

Značka, která oživila skandinávskou módu svým pozitivním přístupem a láskou k barvám, patří k jednoznačným favoritům CFW každý rok. Extravagantní a zároveň hravé kombinace sytých barev a printů (ručně malovaných in-door designéry) na klasických kusech definují dům asi nejlépe. Zapomeňte na veškerá pravidla, která vás učili ve „škole stylu” o ladících barvách, zeštíhlujících printech nebo nevhodných barevných punčochách - pravidla jsou od toho, aby se porušovala! Maximalism at it’s best!

Foto: archiv Instagramu @stinegoyastudio

Stand Studio

Švédská značka specializující se na kožené a (umělé) kožešinové výrobky jsou dalším příkladem „strohého maximalismu” produkující jeden „it” kus za druhým. Od prošívaných, černých péřových kabátů, šachovnicových black & white kožichů, přes retro okrové kožené kostýmy až po fluffy limetkové baseballky a puffy bags lilkové barvy. Vše #naturefriendly.

Foto: archiv Instagramu @standstudio.official

Holzweiler

Norská rodinná firma působící ve všech sférách umění - od architektury, přes food art, hudbu, až po módní design. Sofistikované kostýmy propojené se sportovními prvky a outdoor módou tvoří „know how” značky, která se snaží spojovat elementy velkoměsta s přírodou, reprezentujíc tak étos norského životního stylu.

Foto: archiv Instagramu @holzweiler

Čtěte dál