Tipy a inspirace na správný domácí workout pro začátečníky i pokročilé

Vidina otevřených fitness center je bohužel prozatím stále v nedohlednu, ale pořádný trénink zvládnete i sami doma. Neporušujte svá předsevzetí a začněte cvičit ihned. Není na co čekat!

Foto: archiv Puma

Naprostá většina žen dokáže vyjmenovat několik důvodů, proč by měly pravidelně cvičit, stejně tak ale i výmluv, proč začít nemohou. Nemám čas, kdo by pohlídal děti nebo nevyhovuje mi termín lekce. Ani jedna z těchto věcí vám v tuto dobu neprojde. Stačí pár minut denně a vaše tělo vám do budoucna poděkuje.

1. Pořiďte si hezkou podložku

Cvičit lze samozřejmě i bez podložky, ale pokud si ji pořídíte, nebudete litovat. Díky tomu, že ji budete mít každý den na očích, už na cvičení nikdy nezapomenete. Jde ale i o pohodlí, hygienu a tlumení případných otřesů při skocích. Najděte své podložce vhodné tréninkové místo, kde budete mít okolo prostor pro případné rozpažení či vykopnutí nohy. Nemělo by vás nic rozptylovat, proto výběr prostoru nepodceňujte a pokud je váš byt menší, jednoduše nábytek odsuňte.

2. Oblékněte si sportovní oblečení

I když teď většinu času trávíte celý den doma v teplákové soupravě, na cvičení se vždy převlékněte. Náš mozek je velmi chytrý a dokáže si spojit oblékání s aktivitou, která bude následovat. Tělo dostane znamení a vytvoří reflex, který se stane stejným návykem jako třeba pravidelné čištění zubů. Jaký tréninkový outfit vyberete záleží na vás, při dynamičtějším tréninku volte oblečení z polyesteru, který odvede pot od těla a zajistí, že budete po celý trénink v suchu. Jóga a pilates se vám bude nejlépe cvičit v bavlně, která vás nebude omezovat v pohybu a hezky zahřeje. Pár našich tipů najdete na konci článku v galerii.

3. Namixujte si správný playlist

Ta pravá hudba vás bude motivovat a trénink vám rychleji uteče. Vyberte si svižnější playlist, který vás už na začátek rozptýlí a pomůže vám zapomenout na případnou únavu. Endorfiny z hudby zvýší váš výkon až o 15 % a dobře zvolený playlist vám nedovolí ukončit trénink dřív, než dokončíte všechny cviky a série.

4. Pitný režim a pomůcky

Připravte si k podložce láhev s vodou, ručník a případně i cvičící pomůcky (činky nebo láhve s vodou, posilovací gumy či kettlebell…). Nemusíte pak trénink zbytečně přerušovat. Neodbíhejte kontrolovat děti nebo k plotně kvůli večeři. Vyhraďte si hodinku svého času a věnujte se pouze sobě a svému tělu. Den dopředu si promyslete, kdy budete cvičit, zda ráno, odpoledne nebo až večer, a naplánujte si alespoň tři pevné dny v týdnu. Pravidelnost je zaručený úspěch.

5. Cvičební plán

Před samotným tréninkem si rozhodněte, jaké cviky či druh cvičení chcete provádět, zda budete posilovat, protahovat se nebo cvičit jógu. Pokud si netroufnete na sestavování vlastního cvičebního plánu, zkuste to podle videí.

Čtyři Youtube hvězdy, které vás zvednou z gauče:


S dokonalým outfitem jde vše lépe!

Čtěte dál