Ještě do 9. června jsou zámku v Mikulově k vidění instalace českých a zahraničních designérů na téma archeologie.
Zásadním materiálem, který dal i celému festivalu jméno, je porcelán a jeho křehkost. Právě na porcelánové objekty se festival specializuje. „Věřím, že práce s ním mě dělá lepším člověkem. Je to celoživotní cesta - protože já jsem nepoučitelná,” říká designérka Simona Janišová.
Fotografka Michaela Karásková, krajinářská architektka Lucie Králíková a designérka Kateřina Plamitzerová umístily do Dietrichsteinské hrobky kroj, který byl rok pohřbený v zemi. Projekt nese název Šestá expedice - Mikulov.
rozšířil o dva nové motivy porcelánovou edici Chudá sada. „Znovudoplňováním a skládáním mozaiky rekonstruuji jiný pohled na všední i sváteční den našich paleolitických krajanů,” vysvětluje Michal Bačák. „Na talíři pak může mít jejich uživatel koprovou omáčku - sice bez mamuta, ale třeba s argentinským hovězím,” dodává Bačák.
a série ručně dělaných výšivek Bohové. Náměty jednotlivých výšivek vycházejí z různě poskládaných fotografií, jejichž protagonisty jsou lidé kráčející velkoměstem. „K tomuto nápadu mě inspiroval citát z povídky Vladimira Nabokova, který nosím v hlavě celé roky: ‚Poslyš… dnes jsme přece bohové! Máme obrovské modré stíny a pohybujeme se v nekonečném světě plném radosti,” říká Ivana Kocmanová neboli Bro.
vystavila koruny královen ze soudobých i historických natáček tvarově inspirovaných bohatými folklórními čelenkami. Je to oslava tajemného procesu krášlení, oslava reálných žen žijících reálný život.
čerstvá držitelka titulu Grand designéra roku Cen Czech Grand Design, společně s Annou Štěpánkovou vytvořily koberec inspirovaný motivy mikulovského zámku a krajiny.
přestavuje kolekci váz a objektů, v nichž se zaobírá tematikou symbolů a jejich univerzálností v sociálním kontextu.
„Můj mikulovský projekt navazuje na starší sérii Catastrophe z roku 2007, kde jsem řešil moment nálezu a jeho dekódování. Dějiny lidstva jsou popisovány na základě předmětů doličných, které nám prozrazují informace i o nás samotných. Rozkrývání předmětů na archeologických nalezištích je pro mne velkou inspirací. Moje nová série se skládá z neznámých předmětů, o nichž se můžeme jen dohadovat,” říká Maxim Velčovský.
Holandský designér Diego Faivre a jeho projekt Minutové manufaktury. „Je to můj výsměch příměru ‚čas jsou peníze’. Poodhaluji závoj masové produkce tím, že nabízím kompletní pohled na výrobní proces. Čas zkrátka hraje zásadní roli pro kvalitu a vzhled výrobku. V mé manufaktuře stojí 1 minuta 1 euro. Je to má odpověď na dehumanizaci výrobního procesu, a chci tím bojovat proti kolektivní identitě,” říká. K výrobě nábytku Diego používá zbytky, a ty pokrývá speciální modelínou.
představuje svou nejnovější sérii keramických objektů Insideout. „Je to pokus prostřednictvím nádoby vytvořit portrét a prostřednictvím materiálu zachytit nemateriální svět. Porcelán je pro mě pokaždé výzva překročit vlastní limity. Je to materiál, který mě učí trpělivosti a preciznosti.
Výstava váz Romana Šediny zkoumá, proč se lidé obklopují keramickými vázami a jaká vášeň se za tím může skrývat.
s kolekcí váz nazvanou Oblaka, která díky propojení naivních zvířecích motivů a techniky zpracování Wedgwood připomíná pozorování mraků plujících po obloze. Rozhodla se zpracovat ilustrace z dětských knížek, motivy nesou název Hroší a Kočí.