Udržitelnost se stala po letech tlaku ze strany nevládních organizací i zákazníků samotných, jedním z nejskloňovanějších slov dnešního módního průmyslu. Značky jako Burberry, Stella McCartney, Prada, Chanel, Nike a H&M se zavázaly k likvidaci plastového odpadu a znečištění, a tak i celkovému přehodnocení způsobu navrhování, výroby, prodeje nebo recyklace oblečení. Spousta módních značek slovo sustainability zařadila do svého marketingu i z důvodu, že je zkrátka trendy. Ať jsou počáteční úmysly za tím jakékoli, v závěru jde o pozitivní změnu.
Na rychle rostoucí seznam eco-friendly labelů se relativně nedávno přidala značka Pangaia. Jde o tým složený skupinou vědců, technologů a designérů z různých konců světa, kteří se rozhodli tvořit odpovědný šatník vyrobený z obnovitelných a alternativních zdrojů - jako jsou mořské řasy nebo květiny. Své průlomové patenty předávají svým spotřebitelům tak, aby byly dostupné pro všechny, jak cenovou relací tak stylem pro každodenní nošení. Jde o stylovou a jednoduchou estetiku, která se trefuje do toho, co zákazníci momentálně hledají. O teplákových soupravách ani nemluvě, vzhledem k aktuálnímu stavu.
Z čeho tedy je oblečení Pangaia vyrobené?
Například trička jsou vyrobena z máty peprné a mořských řas, teplé bundy s kapucí jsou plněny materiálem FLWRDWN, což je alternativa tzv.krutého pera, tentokrát bez krutosti, vyrobena z divokých květů. Líbí? Nám moc! Kromě svého základního sortimentu spolupracuje Pangaia s některými zajímavými současnými umělci.
100% odpovědná Pangaia
Jednoduché a krásné designy jsou zároveň spojením s průlomovými a ekologickými technologiemi. Všechny výrobky jsou veganské. Například účelu naplnit již zmíněnou bundu s kapucí strávila značka deset let vývojem vhodného materiálu. Vše je biologicky rozložitelné, lehké a účinnější v absorbování vlhkosti než bavlna. Na vzniku poslední kolekce triček a teplákových souprav se podílel japonský sochař Haroshi a montrealský umělec Raku Inoue.