Rozmazlujte své tělo i mysl. Vítejte ve vlastním wellness klubu!

Dopřáváte tělu intenzivní odpočinek, až když si ho vyloženě zaslouží? Zkuste pro své dobro tuto taktiku co nejrychleji přehodnotit.

Foto: Shutterstock 

Kontrolky jsou sice v pohotovosti neustále a čas od času dokonce vysílají varovné signály, jenomže pokud jim nikdo nenaslouchá (protože je přece stále kde brát), může se organismus dostat do stavu, ze kterého jej půlhodinka v lahodně vyhřáté vaně jen tak nevyseká. Tělo žádný palubní počítač, ze kterého by bylo možné vyčíst blížící se „závadu“, nemá. Proto jsou ve výhodě ti, kteří si dokážou s citem naslouchat a včas si dopřejí refresh.

Připravte si ty nejideálnější podmínky

Organismus potřebuje rozmazlovat v pravidelných intervalech a bez rozdílu. Předpokládá to však určitou spolupráci (ideálně i vanu...). Občas se totiž stává, že o co větší stres prožíváte, tím menší schopnost uvolnění máte. Proto je dobré vytipovat si, co vašemu tělu i mysli dělá dobře (vonné esence, uklidňující hudba ap.) a podle toho zajistit k odpočinku nejvhodnější podmínky.

Pro to, abyste mohli absolutně vypnout, je ještě zapotřebí odklonit veškeré rušivé elementy, tzn. odložit telefon vedle v pokoji, ztlumit světlo v koupelně, pustit potichu nevtíravou hudbu a… nechat na sebe působit aromaterapii. Jestli si pro to zvolíte vonnou svíčku, difuzér nebo například esenciální olejíček v aromalampě, není až tak podstatné. Roli hraje spíše výběr vonných složek. Protože zatímco některé povzbuzují, jiné uvolňují a zklidňují, další kupříkladu zmírňují stres a úzkosti, anebo pomáhají s nespavostí. Více se o aromaterapeutických olejích a účincích daných ingrediencích můžete dočíst zde

Blahodárná koupel 

Při napouštění vany myslete na to, že voda by neměla překročit hranici 38°C. Teplejší lázeň není příjemná, ba ani bezpečná, zejména pro jedince se zvýšeným tlakem nebo slabším srdcem. Jakou příměsí svou lázeň ozvláštníte opět závisí na vašich preferencích. Oleje, soli, šumivé bomby, pěny, konfety - to všechno nejenom příjemně chlácholí mysl, ale často i pečuje o pokožku těla. Kdo navíc rád využívá čas pro sebe na maximum, ten může spojit více procedur dohromady. Během koupele se samozřejmě nabízí předem aplikovat masku na obličej, případně i péči na vlasy, kterou necháte působit v turbanu.

Máte-li vše připravené, pak už nic nebrání tomu, ponořit se pod hladinu (a do sebe). Uklidněte myšlenky tím, že se zaměříte na svůj dech, což vám nedovolí odbíhat hlavou jinam a nechte se obejmout příjemně provoněnou, tak akorát teplou vodou. Nyní máte zhruba dvacet pět minut na neomezený relax a odplavení všech negativních a tíživých myšlenek. Rozjímejte, zapomeňte na všechny starosti i svět okolo, nechte se pouze unášet vlídnou atmosférou bezpečí. Pšššššt...

Vystoupením z vln po uplynutí koupele však dobrodružství nekončí. Zabalíte-li se do měkoučkého ručníku nebo županu a necháte-li ještě uvolnění alespoň čtvrt hodinky v klidu, v teple, na gauči doznít, tělu i mysli tím jedině prospějete. A když na samý závěr dopřejete pokožce vrstvu výživného krému či oleje, zajistíte tak štěstí všem stranám.

Čtěte dál