Potraviny, které vás zbaví nespavosti

Počítání oveček nepomáhá? Upravte jídelníček a řekněte bezesným nocím ne.

Foto: Shutterstock

Dáváte si ráda vajíčka k snídani? Zkuste změnit zvyk a vychutnat si je také k večeři. Podle výzkumů vám tato potravina pomůže usnout i během horkých nocí.

„Jednoduchá a snadno stravitelná jídla jsou tím nejlepším ‚přírodním sedativem‘,“ prozradila odbornice na výživu Sharon Natoli periodiku The Daily Mail Australia.

„Dát si k večeři vajíčka je skvělý přírodní uspávací prostředek. Vaječné bílky vás doslova ukolébají k spánku, protože pomáhají tělu produkovat melatonin, který vzbuzuje pocit ospalosti,“ vysvětluje Natoli. „Zároveň jsou bohatým zdrojem aminokyseliny Tryptofan, která vašemu mozku doslova říká, aby zpomalil a překlopil se do odpočinkového módu. Díky této aminokyselině se zlepší kvalita spánku i protáhne jeho doba.“

Foto: Shutterstock

Naopak koupit si cestou z práce místo večeře zmrzlinu není nejlepší způsob, jak bojovat s letní nespavostí. Peter Poortvliet z univerzity Queensland pro The Conversation zjistil, že naše těla produkují teplo, když se snaží strávit těžká jídla.

„I když se zdá logické dát si v horku něco ledového, jako je například zmrzlina, není to dobrý nápad. Počáteční pocit ‚zchlazení‘ rychle vystřídá pocit horka, který vyvolává proces trávení živin obsažených ve zmrzlině. Trávení kalorických jídel rapidně zvyšuje tělesnou teplotu,“ objasňuje Poortvliet.

Vzdát se nadobro výtečných zmrzlin z Angelata ale nezní jako proveditelný plán. Vidíme jediné reálné řešení: kopeček (dva?) zmrzliny ke svačině a zeleninový salátky s vajíčky k večeři…

Čtěte dál