Pijete dostatečně? 6 signálů, že je čas víc pít

Jak poznat, zdali potřebujeme pít více vody?

Foto: archiv Instagramu @mathildegoehler

Že dostatečná hydratace je jednou z nejdůležitějších věcí pro zdravé fungování celého těla i mysli je fakt, o kterém už nikdo nepochybuje. Pomáhá tělu zbavovat se toxinů, napomáhá trávení, zlepšuje pleť, urychluje hojení, dokonce má i vliv na to, jak jsme bystří a zda se cítíme unavení. 

Pití vody zkrátka řeší spoustu různých problémů a potíží. Většina z nás se ale stále k jejímu dostatečnému pití nedokáže donutit nebo se nám jednoduše, i přes veškerou snahu, nedaří optimální pitný režim dodržet. Tělo dokáže zpracovat okolo 200 mililitrů vody za půl hodiny, takže na dohánění pitného režimu litrem vody najednou raději nespoléhejte. Tekutiny je dobré si do dne rovnoměrně rozložit. Podle odborníků je ideální vypít okolo dvou litrů vody denně. Denní optimum každého z nás se ale přece jen trochu liší. 

Pocit žízně ale není jediný signál, na který byste měli reagovat vypitím sklenice vody. Vaše tělo si o to říká i jinými způsoby. Kromě různých vychytávek a aplikací, které vás na dodržení pitného režimu upozorní, je dobré se naučit rozumět svému tělu a signálům, které vám vysílá. 

Jak poznat, že je čas se napít?

1) Suché rty

Míváte tak suché rty, že se bez balzámu nevydáte ani na nákup? Právě suché rty bývají jedním z prvních ukazatelů, že nepijete dost vody. 

2) Pocity únavy

Únava, bolest hlavy nebo takzvaný "brain fog"? Ještě než sáhnete po prášku na bolest, vypijte sklenici vody a chvíli počkejte. Pokud takové pocity zažíváte často, pak vašemu tělu nejspíše nedáváte dostatek vody. 

3) Chuť na "něco"

Máte na něco neodkladnou chuť, ale nevíte, co to je a zároveň nemáte hlad? Tělo si o vodu říká různými způsoby. Často se prostě snaží donutit vás sníst cokoliv, z čeho bude mít alespoň trochu tekutin. Takže než se zakousnete do sušenky, dejte si pár loků čisté vlažné vody. 

Foto: archiv Instagramu @sophiaroe

4) Potíže se soustředěním

Zavírají se vám oči a nedokážete se pořádně ponořit do práce? Stejně jako únava je i toto další signál, že je čas se napít. Tělo zkrátka jede naprázdno a doslova vás prosí o vodu. 

5) Pleť bez života

Jestli je vaše pleť unavená, zašedlá, matná nebo naopak příliš mastná? To vše může být z nedostatku vody v těle. Pokud málo pijete, ani ty nejvýživnější krémy vám nepomůžou. Dehydratace se paradoxně projevuje i mastnou pletí. Tělo ve snaze pleť hydratovat vytváří nadměrné množství mazu. 

6) Potíže se zažíváním

Zdravá střeva jsou základem všeho. Pro krásnou pleť, zdravé tělo, zdravého ducha. Kromě dostatku vlákniny a vyváženého jídelníčku je zásadní i dostatek vody. Nevěřte poučkám, že se během jídla nemá pít. Popíjení mezi sousty napomáhá trávení a správný pitný režim je pro dobré zažívání klíčový. 

Čtěte dál