Odhalte pozitivní účinky jógy na tělo i duši

Jóga je skvělá nejen na protažení a posílení těla, ale také pro zklidnění mysli.

Foto: Shutterstock

Během cvičení se soustředíte pouze na něj a odpoutáte se od vnějšího světa. Díky tomu se skvěle uvolníte od stresu, který vás provází téměř každý den. Cvičení jógy se také naučíte lépe koncentrovat, zlepšíte svou fyzickou kondici, ovládnete svůj dech a samozřejmě budete tvarovat své tělo. 

Základní druhy jógy:

Hot (Bikram) jóga

Se cvičí ve vyhřáté místnosti obvykle na 42 stupňů s vyšší vlhkostí vzduchu. Je ideální pro mírně a středně pokročilé. Není však vhodná pro lidi s vysokým krevním tlakem. Díky hot józe rozpohybujete svůj lymfatický systém, zvýšíte kapacitu plic a posílíte srdce. Instruktoři také tvrdí, že opravdu začnete dodržovat pitný režim. 

Hatha jóga

Je považována za základní jógový styl, při němž se praktikují asány. Nebojte se, naučíte se je rychle. Hatha jóga je klidná a nenáročná a proto je skvělá i pro začátečníky. 

Vinyasa jóga

Je naopak dynamické cvičení jednotlivých asán v přesně daném pořadí. Jedná se o série s cílem zlepšit soustředění, zbavit se stresu a napětí, zahřátí a protažení celého těla. Ze začátku vám mohou některé pozici připadat obtížné, ale již po pár lekcích se do nich dostanete snáz. 

Power jóga

Opět dynamičtější forma cvičení, jehož smyslem je zpevnit postavu a celkově protáhnout tělo. Při power józe nejsou přesně dané choreografie, takže každá lekce bude jiná a vy se rozhodně nebudete nudit. Tato jóga je skvělá při formování problematických partií.

Acro jóga

K tomuto cvičení budete potřebovat partnera. Jde o speciální akrobatické cvičení pro dva a více cvičících. Tento druh jógy prověří vaše tělo i důvěru v partnera.

Dance jóga

Jedná se o propojení tance a jógy. Pro někoho může být tato kombinace nepochopitelná, ale věřte, že nemusíte být ani jogín ani tanečník a zvládnete ji. 

Hormonální jóga

Systém vytvořila Dina Rodriguez. Hodiny hormonální jógy jsou zaměřené především na ženy v různých fázích cyklu. Upravuje menstruační cyklus, oddaluje menopauzu a pomáhá k hormonální rovnováze. 

Kundalini jóga

Vychází z tantry a součástí cvičení jou asány, dechová cvičení, meditace a zpěv manter. Cílem je probuzení energie a její vedení přes všech sedm čaker, tedy energetických center. 

Čtěte dál