Když designéři chtějí nakrmit masy.
Foto: archiv značky
Karl Lagerfeld x H&M
Kaiser Karl to vše odstartoval v roce 2004. Udělal to i přesto, že riskoval svou pověst (vybudoval si jméno na Haute Couture a najednou se vrhl na konfekci pro širokou veřejnost). Potvrdilo se však, že je opravdu génius a H&M mělo největší tržby v historii. Kolekce byla typicky lagerfeldovská. Převážně černo-šedá, plná šifonu, hedvábí společně s kůží a bavlnou. Nepřinesl převratné střihy nebo nový vzor. Ale dal lidstvu dostupný luxus a otevřel cestu ostatním, aby otevřeli brány "vysokých značek" a zaplnily celý svět.
Foto: archiv značky
Roberto Cavalli x H&M
Snad v žádné jiné sezóně tohoto tisíciletí se nenosilo víc zvířecích vzorů. Cavalli, italský designér, který ve své tvorbě spojuje až téměř dekadentní luxus s italskou vytříbeností uvedl kolekci tak výraznou, že třeba v NY byla vyprodána během dvou hodin. V mužské části uvedl sametová saka, trenčkoty s koženými lemy a úzké kravaty. Celý výsledek působil jako úžasná, živá a vášnivá party.
Foto: archiv značky
Maison Martin Margiela x H&M
Tato kolekce byla klasická. Přesně v rámci filozofie značky, hladké a jednoduché střihy, v paletě klidných odstínů avšak s výraznými prvky. Skleněné platformy u bot nebo kabát ušitý z jemné a obrovské deky na spaní. Celá kolaborace byla doplněna ikonickými čísla na každé nášivce.
Foto: archiv značky
Versace x H&M
Donatella byla oslovena ke spolupráci v roce 2011 a tato kolekce byla skutečně rekordní. Nebyla to jen inspirace stylem značky. Naopak. Každý jednotlivý kus doslova křičel Versace. Výrazný Miami print, kožená saka a bundy v kombinaci se zlatem. Jedna z nejdražších a okázale nejluxusnějších značek se tak dostala každému a neztratila nic ze svého renomé. V Londýně byla vyprodána během jediné hodiny.
Foto: archiv značky
Balmain x H&M
Kolekce z pera Oliviera Rousteinga, kreativního ředitele značky Balmain, se celosvětově vyprodala už po dvou hodinách a způsobila hotové šílenství mezi módními nadšenci. Rousteing vytvořil z Balmain i crew kolem sebe skutečný kult. Všichni najednou chtěli být jako Kendall Jenner a Jourdan Dunn. Jedná se tak a jednu z nejúspěšnějších kolekcí vůbec.
Foto: archiv značky
Moschino x H&M
Moschino [tv] H&M je kolekce, v níž se energie ulice střetává s pop kulturou, nádechem glamour, hravostí a humorem. Kreativní ředitel Moschino Jeremy Scott vytvořil kolekci pro ženy i muže, doplňky a také speciální kousky pro psy. Kolekce Moschino [tv] H&M bude 8. listopadu uvedena online na hm.com a v rámci ČR v Nákupní galerii Myslbek Praha.
Foto: archiv značky