Nejcennější je autentičnost a uvěřitelnost, říká agentka influencerů Lucy Pilz

Po rozhovoru s influencerkou Julií Lundin o úspěchu a vlivu na sociálních médiích přinášíme pokračování. Tentokrát jsme vyzpovídali Lucy Pilz, která pracovala v agentuře Premier Models, jež zastupuje i takové hvězdy jako je Naomi Campbell. Lucy tam měla na starosti jejich další divizi, a to zastupování influencerů. Nyní se však vydala po vlastní ose, ale se stejným cílem. Co přesně obnáší její pozice agentky, jaké druhy osobností nyní svět sociálních sítí potřebuje a jak podle ní mohou influenceři zlepšit svět?

Foto: archiv Lucy Pilz

Lucy Pilz několik let vedla tým u agentury Premier Models, která pracuje nejen s modelkami, ale také reprezentuje influencery. Mezi ně aktuálně patří například youtubeři Niomi Smart či Jim Chapman. Také má za sebou několik let práce jako agentka. Její profesionální cesta, ať už k pozici v Premier Models, nebo aktuálnímu podnikání, byla více než zajímavá, díky čemuž má skvělou znalost tohoto trhu. Ta se ji nyní hodí v rámci jejího nového profesionálního záměru, kterým je konzultace pro influencery a značky. The Sunday Partnership, jak své nové podnikání nazvala, nabízí poradenství infuencerům a značkám na trhu. Lucy jim pomáhá především se strategií ke zvýšení a posílení viditelnosti značky ve Velké Británii a Austrálii. V rámci své praxe pracovala s velkými jmény ve svém oboru, talenty (v oblastech sport, hudba a herectví) i supermodelkami. Nyní tak v rámci svého poradenství využívá 8 let zkušeností. Čím dalším nás překvapí? 

Lucy, jak jste se dostala ke své pozici agentky? 

Moje role jako taková před pěti lety ještě neexistovala. Cesta k ní byla klikatá, ale měla jsem opravdu štěstí. Navíc mi pomohla dostat se tam, kde jsem nyní – úspěšná a zakládající si svůj vlastní byznys v oboru, ve kterém jsem se za poslední roky zorientovala a zdokonalila. 

Pocházím původně z Austrálie, vystudovala jsem mezinárodní komunikaci a také m magisterský titul v žurnalistice. Vždy jsem věděla, že chci pracovat v zahraničí, ale vždy jsem si myslela, že to bude PR. Něco mi však říkalo, že si mám založit blog místo toho, abych začala na mizerném platu jako PR asistentka. Můj blog už po šesti měsících získal ocenění a mé jméno začalo být v blogování velmi známé. Více a více lidí z oboru mi říkalo, že bych byla dobrá agentka. V této době jsem si našla další práci, zároveň jsem se ale chtěla odstěhovat, jen jsem věděla, že potřebuju víc zkušeností. Tak jsem pracovala na volné noze a pomáhala lidem se strategií v blogování. Po přestěhování do Londýna jsem pracovala v oblasti PR. Vše se změnilo, když mě za rok oslovila agentura MILK Model Management, jestli bych nechtěla založit divizi influencerů v jejich agentuře. Za šest měsíců jsem vybudovala opravdu hodně a po dvou letech mě následně oslovila agentura Premier Models s nabídkou pozice ředitelky pro jejich talentovou divizi. Zdědila jsem portfolio umělců a fotografů a začala rozšiřovat sekci influencerů. Jsem na to velmi pyšná. Nakonec jsem vedla celou divizi Premier Artists a díky tomu jsem spolupracovala se značkami jako Bulgari, Prada Missoni, Net-a-Porter, Bentley, BMW, Calvin Klein, Tommy Hilfiger a mnoho dalších. Těším se na to, co mě čeká v rámci mého vlastního podnikání. 

Proč nastal takový boom v reprezentaci influencerů?

Dnešní trh influencerů je přesycený, stejně jako většina ostatních trhů, ale poptávka firem roste. A kde je poptávka, tam je další příležitost. Premier Models má skvělé jméno a jako modelingová agentura je na trhu asi čtyřicet let, reprezentuje například Naomi Campbell a patří mezi ty nejlepší agentury na světě. Byla to tedy skvělá zkušenost a škola. Ale i takové silné agentury musí sledovat trh a přinášet inovace. 

Nemáte pocit, že influenceři trošku přebírají práci modelkám? Jak byste influencery srovnala s tradičními modelkami?

Nedá se to tak jednoduše srovnat, je mezi nimi velmi tenká linie. Dnešní trh konzumentů dělá modelky více influencerkami a influencerky více modelkami. Značky jsou chtivé a ví, že influenceři produkt prodají, že za sebou mají sílu svých sledovatelů a že pro spoustu sledovatelů jsou influencerky stále ty „holky od vedle“. Nejsou to dokonalé modelky, ale normální holky. Jako ony samy. 

Když se na to podívám z pohledu marketingové psychologie, tak zákazník potřebuje nějak navázat vztah k produktu či značce a to je to, co dělají právě influenceři velmi dobře. Produkt, který drží modelka, vypadá sice dobře, ale influencer má něco navíc, a to vztah se svými sledovateli. Neprodává dokonalost. 

Co je nejhorší a nejlepší na práci agenta a konzultanta influencerů?

Mám svou práci moc ráda, ale někdy je toho opravdu hodně. Často přebírám roli rodiče, musím řešit problémy, které vznikají, uklidnit rozhořčené klienty, členy týmu či editory. Stačí totiž jedna malá chyba a lidé v mém pracovním prostředí vybuchnou či nastane neshoda. A uklízet za sebou tento nepořádek je hodně únavné. Další nudnou věcí jsou určitě smlouvy. 

Tou pozitivní stránkou ale je, že pomáhám. Ano nejsem doktorka jako moje sestra, ale pomáhám influencerům a modelkám v jejich kariéře. A když vám potom někdo upřímně od srdce poděkuje, je to nádherný pocit. 

Foto: archiv Lucy Pilz

Jak vidíte dnešní trh influencerů?

Na trhu jde dnes především o autentičnost a uvěřitelnost. Zákazníci a sledovatelé se za poslední čtyři roky změnili. Chtějí víc a víc, a tak influencerům nezbývá nic jiného než být autentický. Ať už je to reflektováno v tom, jak píší, nebo jak fotí. Lidé se dneska už nezajímají o dokonalé fotografie, spíše je zajímá, kdo je ona osoba a co jim vlastně denně přináší. Pokud influenceři jenom bezhlavě postují a není v tom zajímavá myšlenka či zpráva, není to ono. To je to, co vytvořilo a ukázalo na největší propast mezi těmi opravdu dobrými influencery a těmi horšími. 

Jaká je pro influencery největší výhoda, když mají agenturu?

Každý je jiný. Nikdy bych neřekla „musíš mít agenturu“, protože každý pracuje jinak. Jsou ti, kteří se rádi reprezentují sami. Ale největší výhodou určitě je, že influencer má třetí stranu, která za něj vyjednává. Pokaždé když mám schůzku s potenciálním novým talentem, tak mi každý tvrdí, že se necítí dobře, když vyjednávají, kolik by měla ta či ona kampaň stát. 

Agent vám často poradí, může za vás oslovit nové firmy a aktivně pro influencery vyhledává práci. Dobrá agentura také dokáže nahánět platby, aby influencer dostal zaplaceno včas. 

Jakou radu byste dala influencerům, kteří chtějí získat kvalitní agenturu?

Udělejte si pořádný průzkum trhu. Ne každá agentura je ta správná pro všechny. To, jaké má agentura hodnoty a značku, hraje velkou roli. Musíte tomu rozumět a na základě toho vybírat. Hlavně se nebojte odmítnutí. Může to jenom znamenat, že nejste ten pravý influencer pro danou agenturu. Ale neznamená to, že jste špatný v tom, co děláte. Podívejte se také, koho už reprezentují. Jestli již mají ve své divizi hodně podobných lidí s podobným obsahem jako vy, asi neuspějete. Akorát vám to ublíží, protože si tak tvoříte konkurenci a agent pak nabízí firmám tři stejné influencery. 

A pokud získáte schůzku s agenturou, musíte se umět prodat v jedné větě. Jenom tak pochopí, kdo jste. Influencer, který se neumí prodat jednou větou a neví, kdo je, nezná svou značku. A pak ho nemůže prodat dále ani agentura. 

Jak si vybíráte influencery, se kterými chcete spolupracovat?

Moje první otázka je: Co vás činí jiným a unikátním? Co prodáváte? A také se dívám na to, zda celková značka onoho influencera přináší něco dobrého světu. Je pro mě důležité reprezentovat lidi, kteří mají podobné hodnoty jako já. Sociální média mají obrovskou sílu, a to i v negativním slova smyslu. Je důležité sociální média využívat pozitivně, pomáhat, šířit dobré ci, ať už je to šíření pozitivního vnímaní různých typů postavy, feminismu, ekologie apod. Je pro mě důležité, že vím, že moje neteře budou vyrůstat ve světě, kde sociální média přispívají jejich sebevědomí. Nikoli naopak. 

Pojďte se s námi podívat na pár momentů ze života Lucy jako agentky influencerů:

Čtěte dál