Monika Drápalová a Filip Hieke: Pietro Filipi představuje ženskost, svůdnost, originalitu

Již dnes večer se zahájí pražský týden módy slavnostní opening party, kterou vám společně s celým programem Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku zdokumentujeme zde a na Instagramu @harpersbazaarcz. Mezi představujícími bude také značka Pietro Filipi, kterou v tomto rozhovoru zastupují návrháři Monika Drápalová a Filip Hieke. Co od nadcházející kolekce můžeme očekávat, jak je poznamenaly události tohoto roku, co přejí budoucnosti módního průmyslu a MBPFW?

Foto: archiv Instagramu @pietro_filipi

Jakým způsobem vás poznamenaly letošní světové události - myslíte si, že vás to přimělo přemýšlet jinak, změnit koncept, nebo vám to třeba naopak dodalo více kreativity?

Co se týká kreativity, tak jsme vnímali nutnost změny a jiného přístupu k tvorbě už delší dobu. Zastavení a zpomalení bylo nutností. Toto téma jsme zpracovávali už v předchozí kolekci, zařazením nových uvolněných střihů, materiálů se specifickými vlastnostmi i tématem, které se týkalo vnímání krásy a potřeby sebepoznání. Ale samozřejmě nás události velmi zasáhly a museli jsme rychle reagovat, nejen krácením kolekcí, ale i transformací celé firmy.

Již v rámci několika sezón pozorujeme, jak Pietro Filipi nabírá nový dech, stává se velmi atraktivní značkou pro moderního zákazníka, a to právě díky vaší mladé energii a umění vycítit, po čem klient v danou chvíli touží. Smekám klobouk také za schopnost zachovávat prvotřídní kvalitu materiálů i střihu, který vždy zůstává prioritou. Co je pro vás největší výzvou v rámci tvorby?

Výzvou je určitě to, o čem mluvíte, a děkujeme za kompliment. Je to právě snaha vycítit potřeby zákazníků a dodávat konzistentně kvalitní zboží, které naplňuje vizi současné módní značky. Snažíme se do značky, v rámci zachování nadčasovosti a elegance, vnést určitou autentičnost a konzistentnost střihů. Pro mě Pietro Filipi představuje rafinovanou ženskost, svůdnost skrytou v ležérnosti, originalitu s trochou drzosti. Důležitá je i transparentnost procesu výroby a snaha o co nejefektivnější způsob vedení udržitelné módní značky.

Foto: archiv Instagramu @pietro_filipi

Na co se můžeme těšit v rámci vaší přehlídky na MBPFW?

Přicházíme s novým konceptem „Respect what you feel“, v kterém hrají roli skutečné pocity lidí v současné době a s kterými se snažíme pracovat i v nové kampani. Konkrétně jsem v kolekci pracovala v převedení pocitů do podoby mraků, které neustále plynou oblohou, mění barvy i tvar, ale pod nimi stále zůstává něco neměnného, něco co nás přesahuje a čeho jsme nedílnou součástí. A to je pro mě téma současné doby, najít naše propojení s přírodou a planetou, které jsme součástí a se kterou tvoříme jeden celek, o který musíme pečovat stejně jako o sebe.

Na které přehlídky svých kolegů se těšíte vy?

Vážím si každého tvůrčího člověka, který každou sezónu jde s kůží na trh a vyvine úsilí a vloží svoji energii i finance k realizaci kolekce a přehlídky. Takže z tohoto pohledu nechci dělat výjimky a těším se na všechny a celou akci!

Celý svět se pomalu vzpamatovává z důsledků pandemie. Jakým směrem si myslíte, že bychom mohli přispět v rámci módy a posunout MBPFW my?

Uvědomuji si, že móda i ostatní druhy umění spějí k virtuálnosti a neosobní účasti těchto eventů. Docela mě to mrzí, protože si myslím, že osobní zážitek a vjem nelze přes kameru v jiném prostředí plně zachytit. Ale přesto je zřejmě nevyhnutelné tímto směrem uvažovat i o příštích edicí MBPFW.

Čtěte dál