Módní značky podporují #blacklivesmatter

Aktivistické hnutí, které se v Americe objevilo v roce 2013, je momentálně středem mediální pozornosti. Podívejte se s námi na to, jak se angažuje svět módy.

Foto: archiv Instagram @tci_theclassyissue

Nyní víc než kdykoliv předtím se americké značky rozhodly podpořit hnutí a organizace typu “Black Lives Matter”, které se specializují na boj proti rasismu, rasové nerovnosti a policejnímu násilí. Hnutí začalo v roce 2013 úmrtím sedmnáctiletého neozbrojeného Trayvona Martina střelbou policisty. 

Teď je hnutí po sedmi letech stejně důležité jako předtím, především v kontextu jedné květnové události – vraždy neozbrojeného George Floyda udušením kolenem policisty v americkém Minneapolis. Floyd ovšem není jediný, kdo byl zavražděn kvůli své barvě pleti. Další důležitá jména v tomto boji jsou Breonna Taylor a Ahmaud Arbery, kteří ztratili životy neprávem, a to rukou policistů. Po 25. květnu následovala série protestů a demonstrací ve více než 400 městech po Americe a v dalších světových zemích. V Praze by se měla konat plánovaná demonstrace tuto sobotu, avšak kvůli koronaviru nebude povoleno více než tři sta účastníků. 

Momentálně se do boje proti rasismu zapojují módní značky všech velikostí a jejich pomoc není limitována vyjádřením soucitu na sociálních sítích. Skandinávská firma Ganni například věnuje $100 000 organizacím The NAACP, Black Lives Matter a The ACLU. Americká kosmetická značka Glossier se zase rozhodla rozdělit $500 000 mezi Black Lives Matter a The Marsha P. Johnson Institute, dalších $500 000 využije na granty pro černošské podniky.

Podívejte se s námi na pár značek, které se úctyhodně angažují v boji proti rasismu a policejní brutalitě. 

Čtěte dál