Módní značky, které jedou na vlně udržitelnosti

Udržitelnost bude v roce 2021 nejžhavějším tématem pro všechny módní značky. Kdo už na vlně udržitelnosti jede a stojí za pozornost?

Greenwashing nebo zkrátka bohapusté lži. Oblíbený způsob, jak vyjít vstříc zákazníkům dožadujícím se udržitelné módy, uklidnit jejich svědomí a zároveň prodat co nejvíce oblečení. Udržitelnost vás možná v posledních letech štvala. Toto slovo se skloňovalo na všech rozích, málokdo přitom tušil, o co přesně jde a co obnáší. Dlouho nemělo ty nejlepší konotace. Většinou jsme si pod tímto slovním spojením představili nudné béžové lněné nebo batikované oblečení bez tvaru a názoru. 

To už ale dávno neplatí. Jelikož je nad slunce jasné, že bez změny přístupu to v módním světě nepůjde, ať už se vám to líbí nebo ne, začaly značky do rozvoje udržitelných postupů a etiky výroby investovat spoustu peněz. Tedy alespoň některé. Někde stále zůstává u slibů, zveličených čísel a překroucených faktů. Důležité je nenechat se opít rohlíkem - když je totiž něco až příliš dobré na to, aby to byla pravda, víte, jak to bývá. 

Na prvním místě je nahota, na druhém věci z druhé ruky a na třetím značky, jež tvoří rozumně a eticky. Pokud své konzumní chování hodláte v příštích týdnech a měsících změnit, jsou první dvě možnosti tím nejsnadnějším řešením. Vždyť teď stejně nikam nechodíme, takže možnost číslo jedna není vůbec tak nerealistická. 

Pokud nicméně budete mít touhu si něco koupit, třeba za odměnu nebo prostě proto, že je pátek, existuje spousta značek, u nichž to bude planetu a lidi na ní bolet méně. 

Čtěte dál