Finanční podpora i výroba nedostatkového zboží, jako jsou roušky a sanitární gely. Módní svět pomáhá v boji proti pandemii, co to jde.
Britská značka, která je známá svými trench coaty, dodala 100 000 roušek pro zdravotníky ve Velké Británii. Nyní také mění svou továrnu v Yorkshire na místo pro výrobu ochraných plášťů a roušek pro britské pacienty v nemocnicích. Značka se snaží pomáhat ve všech směrech, a tak se také podílí na výzkumu vakcíny na léčbu koronaviru.
Tato francouzská společnost přizpůsobila továrny na parfémy a kosmetiku značek Christian Dior, Givenchy a Guerlain k výrobě dezinfekčního gelu, který postupně věnuje francouzským úřadům a nemocnicím.
Italská šperkařská značka Bvlgari zintenzivňuje pomoc italským orgánům v boji proti COVID-19. Nejprve věnovala štědrý dar nemocnici Spallanzani, a nyní se spojila se svým dlouholetým partnerem pro výrobu parfémů ICR (Industrie Cosmetiche Riunite) a společně vyprodukují a věnují stovky tisíc balení dezinfekčního gelu na ruce. Přednostně poputují do všech zdravotnických zařízení prostřednictvím orgánu na civilní obranu Protezione Civile. Bvlgari plánuje v nadcházejících dvou měsících vyrobit stovky tisíc lahví.
Společnost Kering dovezla z Číny 3 miliony roušek a nyní pokračuje prostřednictvím továren značek Balenciaga a Yves Saint Laurent ve výrobě roušek osobně. Mimo jiné také poskytla dotaci společnosti Institut Pasteur na podporu výzkumu COVID-19.
Tato společnost se přidala k LVMH a také začala ve svých továrnách produkovat dezinfekci na ruce. Gel poté věnuje potřebným místům, jako jsou domy pro seniory, lékárny, ale především půjdou primárně do francouzských a evropských nemocnic. To doplňuje charitativní organizace L'Oréal Foundation darem neziskovým organizacím v hodnotě 2 milionů eur.
Calzedonia Group se po uzavření všech svých obchodů ještě před vládním nařízením opět staví čelem k aktuální situaci a dává k dispozici své materiální i výrobní zdroje potřebným. Již od pondělí 23. 3. přeměnila několik ze svých provozů na tvorbu a produkci roušek a ochranných oděvů. Produkci se budou věnovat filiálky v italských městech Avio a Gissi, společně s chorvatskou továrnou, kterou společnost také vlastní. Díky provedeným opatřením budou schopny vyprodukovat 10 000 masek denně, a to by se v nastávajících dnech mělo dokonce zvyšovat. První várka směřovala do Verony a veronské nemocnice hned v pondělí 23. 3.
Již celosvětově známý návrhář, který vyhrál Project Runway, proměnil ateliér na snové kreace na dílnu na šití roušek. Návrhář společně se svým týmem ušil během posledních pár dní již více než 1 500 roušek, které postupně putují zdravotníkům v New Yorku, a stále nekončí.
Značka oznámila, že věnuje 2 miliony eur na boj proti COVID-19. "Gucci se přidává k boji proti pandemii COVID-19 pomocí dvou dotací. Jedna poputuje Itálii, odkud značka pochází, přesněji oddělení civilní obrany Protezione Civile ve spolupráci s bankovní společností Intesa Sanpaolo. Druhá část daru půjde Světové zdravotnické organizaci na celosvětovou pomoc v boji proti koronaviru."
Velké módní domy a významní světoví návrháři pomáhají, jak jen je to pro ně možné. Pozadu nejsou ale ani čeští návrháři, kteří odhodlaně šijou roušky místo svých kolekcí. Každý pomáhá podle svých možností a společně tak bojujeme za lepší zítřek.
Český návrhář Lukáš Macháček se spojil s obchodem PAŘÍŽSKÁ 17 na podporu Fakultní nemocnice v Motole. Roušky ušité Lukášem Macháčkem máme možnost zakoupit a podpořit tak finančně boj proti koronaviru právě ve FN Motol.
Česká módní značka Pietro Filipi se přidává do boje proti COVID-19 pomocí šití roušek. Již vyprodukovala tisíce roušek a dle jejích slov je to teprve začátek. První várku věnovali do Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky, další seniorům pomocí nadace Taťány Gregor Brzobohaté Krása Pomoci. Pokud nešijí roušky, tak věnují látky, jako například do Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97.
Česká módní návrhářka se pustila do šití roušek hned ze začátku boje a nyní je již známá svými červenými rouškami po celé republice. Za sebou má již produkci více jak 33 000 roušek, které po darování institucím jako sociální podnik Etincelle, který zaměstnává lidi s mentálním postižením, či nemocnicím a různým zdravotnickým institucím věnovala i veškerým dalším zájemcům, kterých je stále hodně.
Český návrhář Michael Kováčik se přidal do boje proti pandemii pomocí šití roušek, které věnoval nejprve své rodině a blízkým, a poté zdravotníkům, kteří mají náš obdiv a poděkování. Také samozřejmě nezapomíná na každého, kdo ho o roušku požádá skrz instagramový profil, kde veškerou produkci dokumentuje.
Toto je pouze malý výběr z mnoha jmen a lidí, kteří se nyní spojili a pomáhají. Pomáhejme si, buďme ohleduplní, zůstaňme doma a při každém nutném pobytu venku nosme roušky. Společnými silami to zvládneme.