Menstruace není tabu. A už vůbec ne ta bolestivá!

Smířily jsme se s tím, že na TEN týden v měsíci prostě odhodíme všechno světlé prádlo a kalhoty, protože „co kdyby“, a vyměníme je za tampóny, vložky a menstruační kalíšky.

Foto: Shutterstock

Avšak s čím bychom se smířit neměly, jsou menstruační bolesti. Trápí až 80 % žen, přitom vypořádat se s nimi není vůbec těžké. My vám dnes přinášíme pár tipů, jak na to.

Bylinky? Ano!

Používaly je už naše babičky a vám se stanou také skvělým společníkem. Velkou sílu má kontryhel obecný či pelyněk. S odstraňováním křečí pomohou i heřmánek nebo mateřídouška. Celkovou hormonální rovnováhu zase srovná pupalka dvouletá. Dostupné jsou dnes už také předem namíchané směsi, které jsou určené přímo na bolestivou menstruaci, stačí se jen porozhlédnout na internetu či v lékárně.

Řekněte B, řekněte C, řekněte E

Až příště budete chtít zhltnout Ibalgin, raději sáhněte po vitamínech. Vitamín E totiž umí tlumit menstruační bolesti, zkracuje počet dní, kdy krvácíte, a může dokonce zeslabit intenzitu krvácení. Pomůže vám také vitamín C, který můžete užívat jak ve formě tablet, či jednoduše pár dní před menstruací začít popíjet vodu s citrónem. Vitamín B má zase blahodárné účinky na nepříjemné stahy a křeče - nejen na ty menstruační.

Foto: Shutterstock

Jaké potraviny konzumovat, a kterých se naopak vyvarovat?

I když vás honí mlsná, během svých dnů byste se rozhodně měla vyhnout cukru a bílé mouce, způsobí vám nadýmání, a to posílí už tak nepříjemné pnutí v podbřišku. Omezit byste měla i sůl a kofein, po jejich konzumaci totiž dochází ke zužování cév a krev tak nemůže správně cirkulovat.

Do jídelníčku naopak zařaďte čerstvé ovoce. Ovoce jako jablka nebo borůvky obsahují flavonoidy a antioxidanty, které úspěšně bojují proti křečím. Proti nadýmání pomohou zase ořechy, brusinky nebo banány, které jsou bohaté na hořčík. Nezapomínejte ani na dostatek tekutin.

Pohybu se během svých dnů vzdávat nemusíte

Ba naopak, během cvičení krev lépe cirkuluje a vy se tak můžete efektivně zbavit nepříjemných bolestí. Díky jakékoliv fyzické aktivitě se navíc do těla vyplavují známé hormony štěstí endorfiny, které pomáhají s náladovostí. Doporučujeme zvolit například pilates či jógu.

Čtěte dál