Matchesfashion představilo program podporující mladé designéry

Prodejní platforma pro luxusní módu pomáhá během probíhající světové pandemie udržet na trhu malé značky.

Foto: archiv Harper's Bazaar US

The Innovators Programme je prostor pro společenství nových módních návrhářů pod křídly původně londýnského online prodejce, který se "zrodil z touhy podpořit mladé nadějné talenty” říká Natalie Kingham, hlavní nákupčí Matchesfashion. Ten byl jeden z prvních, kdo dával šanci novým značkám a také uznává, že současná situace je v důsledku celkového ekonomického zpomalení, které vyvolal Covid-19, daleko náročnější pro udržení chodu nezávislých labelů, než kdy dřív.   

"Od konce března jsme s naší designérskou komunitou udržovali úzký kontakt přes Zoom, vedli jsme otevřené rozhovory s módními zasvěcenci, včetně britského módního konzilia," vyjádřila se Kingham. „Viděli jsme, jaká nejistota mezi nimi panuje a chtěli jsme jim poskytnout více než standardní objednávku”.

Program zahrnuje 24 milionů dolarů pro marketingovou podporu, osobní koučing a lepší podmínky pro 12 dámských a pánských značek. Patří mezi ně favoriti londýnského módního týdne, oblíbení Wales Bonner, Halpern, Charles Jeffrey Loverboy, Art School a Stefan Cooke, stejně jako nové hlasy na poli udržitelnosti Germanier a Chopova Lowena.

V září se k nim připojí návrháři pánských oděvů Bianca Saunders a Priya Ahluwalia, jedna z osmi letošních finalistů LVMH ceny, vítěz ceny LVMH 2019 - Thebe Magugu, Harris Reed a Ludovic de Saint Sernin. Poslední dva jmenovaní jsou zástupci gendrové rozmanitosti a exkluzivity.

"Snažili jsme se vybrat designéry s odlišnou a jedinečnou DNA," říká Kingham. "Každý z nich má svůj vlastní příběh a my jsme přesvědčeni, že tím tento program získává na významnosti."

Čtěte dál