Mercedes-Benz Prague Fashion Week začíná již tento týden a mezi návrháři představujícími své kolekce bude také talentovaný Lukáš Krnáč. Co můžeme očekávat, jak ho poznamenaly události tohoto roku a jaký je jeho pohled na budoucnost módního průmyslu?
Foto: archiv Instagramu @krnaclukaswork
Toto je poměrně zrádná otázka. Samozřejmě, že se mnoho věcí změnilo, mnoho věcí skončilo a určitě se nedá říci, že je celá tato situace již uzavřená, protože její dopady se ještě ukážou. Na druhé straně to byl čas, kdy jsem po několika letech měl možnost jemně zpomalit, uvědomit si a promyslet si mnoho věcí. Více se věnovat tvorbě. Což je na jednu stranu fajn, protože tempo, kterým celkově fungujeme, je neskutečně rychlé a přijde mi, že se stále zrychluje.
Jsem rád, že moje přehlídky na tebe takto působí. Poslední kolekce byla umírněnější, protože jsem si to dal jako svou osobní výzvu. Vytvořit něco klidnějšího, pokusit se zachovat v kolekci svůj rukopis, aniž bych pracoval s mnoha barvami. Primárně pracovat s černou a tělovou, což jsou barvy, kterým se běžně snažím spíše vyhýbat. Pracovat s temným a depresivním, ale v lehké a vtipné podobě. Protože rád pracuji s kontrasty a rád svou tvorbu posouvám, tato sezóna bude úplně jiná.
Foto: archiv Instagramu @krnaclukaswork
Kolekce bude postavena na burleskních kostýmech. Tento nápad vznikl v rámci spolupráce, kterou jsme navázali po poslední sezoně s Miss Cool Cat, když jsem jí dělal kostým do Prague Burlesgue. Tehdy jsem dostal několik nápadů na kostýmy, které bych mohl v budoucnu realizovat. Poté jsem si řekl, proč na tom nepostavit celou show na MBPFW. Show nebude mít jednotnou linii, ale každá modelka bude mít své vystoupení, svůj charakter, které navzájem vůbec nesouvisí. Bude to camp, bude to karikatura, mnoho krystalů, jelikož nadále spolupracuji s Preciosa Components, hodně peří, barev, sexu, vtipu. Samozřejmě k těmto kostýmům chystám produkty, které budou nést charakter jednotlivých čísel, ale budou mnohem více komerční a nositelnější v běžný den.
Jsem zvědavý na všechny přehlídky.
Nemyslím si, že je to pouze záležitostí stavu pandemie nebo období po pandemii, ale celkově našeho nastavení. Lidé by se měli více zaměřit na lokální produkty, lokální výrobce a jejich podporu. Ať už se bavíme o módě, potravinách nebo čemkoliv jiném.
Protože pouze tehdy mohou tyto podniky růst, zlepšovat se, zvyšovat svou kvalitu, servis a další. Je to jeden kruh, v rámci kterého si pomůžeme a můžeme růst všichni.
Foto: archiv Instagramu @krnaclukaswork