Kouzlo planku neboli prkna

Někdy na pohled ty nejjednodušší cviky dovedou vaše tělo k nejlepším výsledkům. A ano, právě mezi ně patří plank neboli prkno.

Dnes se podíváme na to, jak tento všem známý cvik správně provést, a přidáme si několik obtížnějších modifikací. Zkuste tento komplexní cvik cvičit každý den po dobu 30 dní, uvidíte, že zaznamenáte výsledky. Mimo jiné posílíte břišní svalstvo, které hraje důležitou roli v optimálním držení těla, a poskytnete tím lepší oporu své páteři. Při planku se vždy řiďte jednoduchým pravidlem - klaďte důraz na kvalitu, a ne na kvantitu.

Pro začátek máme dvě možnosti, ze kterých můžete u základního provedení planku vycházet. Zvolíte si buď propnuté paže, nebo opření o pokrčené lokty. Vždy ale dodržujte základní postoj, kterým je stabilní držení celého těla v jedné linii, hlavu držíte uvolněnou a pohled směřuje k zemi, záda se neprohýbají, postavení zápěstí, loktů a ramen je vždy nad sebou. Zkuste v této pozici setrvat minimálně 10 sekund, postupně interval prodlužujte na 30, 45, až třeba 60 sekund.

Foto: Archiv Báry Voštové

Foto: Archiv Báry Voštové

Pokud základní pozici planku i s prodloužením intervalu na výdrž máte za sebou a chcete si tento cvik ještě ztížit, zkuste druhou variantu. Ve výchozí pozici předpažte ruku a zkontrolujte, že máte tělo stále stabilní a pánev se vám nestáčí do strany. Ve výdechu nadzvedněte hýždě a paži protáhněte křížem k opačnému koleni. Na každou stranu proveďte cvik v 8 opakováních.

Foto: Archiv Báry Voštové

Foto: Archiv Báry Voštové

Čtěte dál