Jóga mezi e-maily

Kolik hodin trávíte za počítačem? Nebolí vás z toho záda, necítíte se ztuhlí? Známe řešení!

Foto: archiv

Helena Nehasilová vydala knihu Jóga mezi e-maily, která jednoduchou formou učí, jak bojovat s neustálým napětím, které se otiskává do našich těl. Naučte se těchto pět cviků, kvůli kterým nemusíte chodit daleko od klávesnice. 

1 Prokrvte ruce
Foto: archiv

Pasivní práce u počítače má za následek neprokrvené, studené a ztuhlé ruce. Pojďme je trochu procvičit. Sedněte si na celou plochu židle s nohama pevně v zemi. Vytáhněte se za temenem hlavy, chytněte se za prsty a tlačte paže směrem od sebe (do stran) tak, abyste se prsty nepustili, ale stále cítili protažení a sílu v rukou. S nádechem pohyb, s výdechem uvolnění.

2 Srovnané lopatky
Foto: archiv

Narovnejte svůj zakulacený posez. Sedněte si s nohama rozkročenýma na šíři pánve. Založte ruce v týl a propletenými prsty podpírejte hlavu v její spodní části, lokty tlačte směrem dozadu. S výdechem aktivujte dlaně a povytahujte hlavu temenem vzhůru. Současně se snažte ramena oddalovat od uší a stejně tak lopatky. Žádoucí je protipohyb. S nádechem uvolněte, s výdechem aktivujte a prodýchejte pětkrát. 

3 Dejte si pohov
Foto: archiv

Hodně stresu v práci? Dopřejte si krátkou relaxaci v modifikované pozici dítěte. Pohodlně se usaďte a zavřete oči. Zhluboka se nadechněte a s výdechem jděte do předklonu. Zkuste položit trup na stehna a úplně se uvolněte. Nechte klesnout těžké ruce a ramena směrem k zemi. Uvolníte skvěle i bolavá bedra!

4 Silné prsty na rukou
Foto: archiv

V kanceláři nejsou ruce a prsty nijak rozmanitě používány. Leží většinou na klávesnici počítače. Jde o jednostranné zatížení. Cvik: Sepněte ruce s dlaněmi od sebe. Položte na sebe bříška prstů a začněte na ně vyvíjet tlak, aniž byste však prsty začali pokrčovat. Opět najděte své maximum a ve finálním napětí vydržte pět dechů. S posledním výdechem uvolněte a vyklepejte ruce.

5 Rovnováha
Foto: archiv

Vyzkoušejte svoji stabilitu. Zavřete oči, napřimte záda. Nohy rozkročte mírně od sebe. Představte si čtyři světové strany. S nádechem a rovnými zády se naklánějte ze své středové soby do těchto směrů. S výdechem zpět na střed. Kam až zvládnete náklon, aniž byste udělali úkrok?

Chcete vědět víc? Knihu Jóga mezi e-maily si můžete objednat na jogameziemaily.cz

Čtěte dál