Jde to i bez sportu. Odhalte tajemství štíhlé postavy v šesti krocích

Máte kondici na jedničku, ale i tak toužíte ubrat pár kil? Ať už je váš důvod jakýkoliv, hodiny ve fitness studiu a poslední dietní trendy už nejsou podmínkou. S následujícími pravidly se můžete přiblížit k vysněné postavě i bez přehnaného pohybu.

Foto: Shutterstock

Hra na hodné a zlé potraviny 

Hlavně žádné cukry, ano? Věta, kterou jste v životě slyšeli jistě už mnohokrát. Opak je pravdou. Absence určitých potravin z našeho jídelníčku může vést k zdraví ohrožujícímu nedostatku základních živin. Cesta ke zdravé hmotnosti a tělu ve kterém se cítíte dobře, je osobní přístup k jídlu a vyvážený vztah mezi jednotlivými potravinami. Sacharidy rozhodně nejsou hřích, mnohdy stačí ubrat a začnou se dít zázraky. Vhodnou alternativou jsou luštěniny a celozrnné výrobky, které nezpůsobují příliš velké kolísání hladiny cukru v krvi. Cítíme se tak sytí a jako bonus i dobře naladění.

Bílkoviny jako základ

Podařilo se vám omezit denní příjem sacharidů? Výborně. Zdravá strava je otázkou harmonie. Jednoduše řečeno, kde uberete musíte následně přidat. Vědecké studie prokázaly, že vysoko proteinová strava (bílkoviny) uvolňují v našem tělem tzv. hormony sytosti, nezbytné pro zdravé hubnutí bez pozdějšího jojo efektu. Znamená to tedy, jedno vejce a maso každý den? Nikoliv. Vsaďte raději na rostlinné potraviny jako čočka, sója či oblíbená quinoa.

Není tuk jako tuk 

Dnes jsou to cukry, dříve to byly tuky - nepřítel v boji za štíhlou postavou. Roky ubíhaly a zdravotní studie dokázaly pravý opak. Nenasycené mastné kyseliny jsou jedním z nejdůležitějších faktorů v boji za přirozenou funkcí našeho organismu. Přijímat je můžete v podobě rostlinných tuků, jako je například olivový olej. Zdravou alternativou jsou i ryby, navíc bohaté na Omega 3 kyseliny.

Během vaší diety se pokuste omezit živočišné tuky. Odměna bude sladká stejně jako čokoláda, kterou jste nakonec nechala u pokladny. Úbytek váhy, lepší tělesná kondice a jako bonus, silnější psychická odolnost. Lidské tělo je chytré. Pokud nepatrně omezíte denní příjem kalorií, tělo intuitivně začne čerpat ze zásob nahromaděného tuku a vy tak pomalu, ale jistě hubnete.

Sklenku vody, prosím

Přejete si úspěšně redukovat svoji váhu? Bez vody to nepůjde, generacemi ověřené pravidlo. Dopřejte vašemu tělu dva až tři litry čisté vody v průběhu dne, které se postarají o přirozenou funkci metabolismu, podporující zdravé hubnutí. Funkční alternativou mohou být i potraviny bohaté na vodu a vitamíny jako okurka, meloun či salát.

Sladké sny

Klidný spánek je pro naše tělo stejně důležitý jako vyvážená strava. Když spíme, naše tělo i nadále pracuje - regeneruje. Je vědecky dokázáno, že nedostatek spánku je jedním z faktorů podporující obezitu - funkce spalování tuků je narušena a dochází tak k pocitu hladu. Pokud se chcete efektivněji zbavit přebytečných kilogramů, dopřejte si alespoň sedm hodin nerušeného spánku. Podpořit ho můžete i sílou přírodních esenciálních olejů - aromaterapie.

Nepřítel jménem stres

Říká se, že trocha stresu neuškodí, že? Není tomu tak pravda. Pokud jsme v neustálém napětí, naše tělo uvolňuje hormon kortizol, který působí na spalovaní tuků jako jed. Stresovým situacím se jen těžko vyhneme, můžeme je ale redukovat. Při další příležitosti vyzkoušejte hluboký nádech a výdech, meditaci nebo i krátkou procházku na čerstvém vzduchu.  

Nekonečný příběh

Hubnutí je jako běh na dlouho trať. Fakt, že se na startovací čáře potkáme ještě několikrát není zcela vyloučen. Pamatujte, že heslem je vytrvalost, nikoli rychlost. Pokud si z celého procesu osvojíte třeba jen lepší stravovací návyky, máte napůl vyhráno a stupně vítězů v dohlednu.

Čtěte dál