Jakub Polanka obohatí zahajovací večer Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku

Březnová módní seance je téměř tu.

Foto: MBPFW, Mojmír Bureš

Jeden z nejznámějších českých návrhářů Jakub Polanka se po dvou letech rozhodl uspořádat show na Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, a to hned v rámci MBPFW & Harper’s Bazaar opening night. Netají se tím, že velkou zásluhu na tom má právě magické místo, kde se tato edice týdne módy bude konat. 

Jakub Polanka, který již spolupracoval s několika renomovanými značkami, vystudoval prestižní vysokou školu oděvního designu Institut Français de la Mode v Paříži, kde i nyní působí většinu svého času. V rámci březnové edice Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku se ale rozhodl po dvou letech vrátit a uspořádat svou show v rámci MBPFW & Harper’s Bazaar opening night, která tento rok vychází na pátek 13. března, což Jakub považuje za znamení. Velkou roli v rozhodování také hrálo samotné místo, kde se vše bude dít. „Klášter sv. Gabriela, kde se letošní březnová edice MBPFW koná, je pro mě až neskutečně silné a inspirativní místo. To vlastně rozhodlo o tom, jak pojmout show a de facto i samotnou kolekci,“ říká Polanka. 

Návrhář se chystá tuto kolekci představit netradiční performancí. „Show bude trochu temná, ale nebojte se, není čeho. Kolekce nahlíží vývoj jednotlivých postav a je na vás, zda si představíte mnoho rolí, životní etapy jedné ženy nebo život po životě,“ jemně poodkrývá návrhář. „Blízkost rituálního místa na Petříně, mysteriózní komplex bývalého ženského kláštera a následně sídlo pošty – takové místo si přímo říká o lehce duchařskou seanci,“ dodává s nadsázkou Polanka, který velmi rád zpracovává témata ženských hrdinek. 

Celou show připravuje s podporou slovenského concept storu Priveé Lounge. „Jakub je jeden z nejoblíbenějších českých návrhářů. Vzhledem k tomu, že tvoří na zakázku, a nemá tudíž potřebu mít vlastní butik, jsem velmi rád, že poslední dva roky můžeme Polankovy kolekce nabídnout v Priveé Lounge exkluzivně,“ říká kreativní ředitel Priveé Lounge Andrej Kusálik.

Součástí tohoto tajemného a zároveň významného zahajovacího večera MBPFW bude také exkluzivní značka G. H. MUMM. „Šampaňské MUMM se řídí heslem CELEBRATE NEW BEGININGS, a tak jsme na zahajovacím ceremoniálu módního týdne nemohli chybět,“ říká Dagmar Rychterová, brand manažerka společnosti Jan Becher Pernod Ricard. „Připíjíme na všechny návrháře, kteří se nebojí hledat nové cesty. Je nám ctí být součástí této jedinečné události,“ dodává Rychterová.

Kompletní program MBPFW a podrobnosti k jednotlivým akcím najdete na www.mbpfw.com.

Čtěte dál