Jaká je (popandemická) budoucnost beauty světa?

Svět krásy se po letošních událostech mění stejně jako všechno ostatní. Už jste však slyšeli o phygitální kráse?

Foto: archiv Instagramu @glossier

Pojem „phygital“ (složený z anglických slov „physical” – fyzický a „digital” – digitální) je formou bezkontaktního nakupování, které nabralo na síle již před několika lety. Kombinuje prvky jako je hlas, gesta a bezkontaktní ovládání, které zákazníkům mají usnadnit výběr kosmetiky a make-upu.

Přestože koncept „phygital“ existuje již nějakou dobu, v době pandemie se dostává do popředí mnohem častěji. Mnoho kosmetických značek totiž již začalo zavádět systémy, které úzkostlivějším nakupujícím zaručí bezpečné nakupování.

Krása na dálku

Jak tedy s konceptem phygital pracuje svět krásy? Stále více značek na trh uvádí vlastní nákupní aplikace, které vám mohou umožní vyzkoušet si ten správný odstín rtěnky či očních stínů virtuálně. Některé aplikace dokážou pomocí přední kamery telefonu zachytit až 64 obličejových bodů a zmapovat, jaký druh líčení pro vás bude nejlichotivější. Takový program s názvem Virtual Try-on například představila společnost L'Oréal a lze díky němu vyzkoušet líčení několika různých značek.

Foto: archiv Instagramu @kessberlin

Další beauty značky instalují kosmetické technologie přímo do svých obchodů, aby obohatily zážitek zákazníků. Od stanic pro iPady, které vám poskytnou rychlý pohled na produkty, až po zrcadla s rozšířenou realitou pro mapování obličeje, která vám pomohou najít například perfektní odstín make-upu.

Výhody phygital světa

Kromě toho, že můžete nakupovat kosmetické výrobky z bezpečí vašeho domova, existují i méně zjevné, ale stejně zásadní výhody phygitální krásy.

I.

Můžete ušetřit spoustu času. Vyhnete se frontám a čekací době v obchodech, pokud například toužíte po tom nejnovějším produktu.

II.

Ač se například cookies můžou občas zdát jako něco odstrašujícího, vždy záleží na úhlu pohledu. Umělá inteligence vám totiž může například pomoci sledovat nákupní a výdajové návyky, což se může ukázat i jako výhoda. Rovněž to urychlí proces hledání správného produktu, aniž byste jej museli fyzicky vyzkoušet.

III.

Technologie v kamenných obchodech vám můžou poskytnout mnohdy i lepší radu v oblasti líčení než odborník přítomný na místě.

Foto: archiv Instagramu @kessberlin

Pravdou zůstává, že je pro mnohé stále důležité, si líčidla „osahat”. Můžeme tudíž jen spekulovat, jakým směrem se svět krásy vydá. Pokud se nám však technologie budou snažit pomoci, neměli bychom být skeptičtí.

Čtěte dál