Jak zhubnout pomocí jógy

Je to možné.

Foto: Shutterstock

Jóga se stává čím dál oblíbenějším sportem. Má pozitivní účinky, jak na naše tělo, tak mysl. Nyní je zde ale otázka, zda takto hubneme či nikoli. Odpověď zní, ano! Záleží ale na mnoha faktorech, na které je třeba nezapomínat. 

Někdy je těžké se donutit jít do posilovny, zaběhat si nebo se obecně pustit do jakéhokoliv sportu. Důvody můžou být různé, od unavenosti, lenosti, nedostatku času, moc velkého stresu nebo si můžeme namlouvat, že díky zdravotním problémům nesmíme. Jóga je ale jiná. Nenapomáhá pouze našemu tělu, ale i psychice. Může se jí věnovat kdokoliv, nehledě na věk, tělesnou váhu, výšku nebo kondici. Pomocí jógy krásně protáhnete své tělo a svaly. Zlepšuje flexibilitu a ano, také pomáhá odbourávat tuky a spalovat kalorie. Ale nejen ty! Pokud jste ve stresu, tak lekce jógy udělá divy. Pomůže vám se uvolnit, uklidnit, přijít na jiné myšlenky a vše si krásně v hlavě srovnat. Budete odcházet jako znovuzrození. A jak toto cvičení tedy bude vidět navenek?

Jóga změní vaše tělo a dostane vás do formy! Dokonce vám může pomoci, zbavit se nechtěného bříška.

Pro docílení správných pozic je třeba využívat celé tělo. Tím se zapojují veškeré svaly a vy je nenásilně dostáváte do perfektní formy. Pokud k hodinám jógy také dvakrát týdně přidáte kardio cvičení a někdy i zvedání váhy, vaše tělo vám poděkuje a odmění vás krásnou postavou do plavek. Nyní je ten nejlepší čas začít. Pokud vás ovšem trápí menší nechtěné bříško, je třeba myslet i na další vlivy. Velmi důležitý je jídelníček, což by mělo být samozřejmé. Věc, na kterou ale velmi často zapomínáme, je stres. Ano, každý se s ním vypořádáváme, ale je třeba, ho snížit na co nejnižší hladinu. Stres nám nedělá dobře psychicky a podepíše se i na našem těle a fyzickém zdraví. Pokud tedy chceme místo bříška vyrýsované břišní svaly, pouze jóga nám je nezaručí. Je třeba změnit celkový přístup k našemu životu.

Jaký druh jógy ale zvolit? 

Nyní máme již několik druhů jógy. Každý z nich je vyjímečný něčím jiným a vhodný pro různé účinky, záleží co za výsledky hledáme. Můžete se setkat s Power jógou, Aqua jógou, Dance jógou, Hot jógou, dokonce i Těhotenskou jógou. To je ale pouze pár z mnoha druhů, které momentálně trh nabízí. Typů je již nespočet. Výběr je tedy veliký a můžete se specializovat přímo na to, co hledáte. Pro spalování tuků je jednou z nejlepších volbou již zmíněná Hot jóga. Nejen že se budete nacházet v náročných pozicích, zároveň vám u toho bude teplíčko, protože v místnosti je vždy kolem čtyřiceti stupňů. Srdeční tep se vám okamžitě zrychlí a díky všem okolnostem začnete spalovat tuky. Naopak taková Hatha jóga je méně náročná na cviky a zároveň se nekoná ve vyhřátém pokoji. Je tedy více relaxační a zároveň vhodná pro udržení fitness fyzičky.

Pravidelnost je nutná! Jak často jógu cvičit, aby váha šla dolů?

Každý sport potřebuje pravidelnost, aby se ukázaly výsledky. Jóga není v tomto směru jiná a je nutné, na lekce chodit pravidelně. Záleží, jaký druh jógy a za jakým účelem jste ale zvolili. Jsou zde také další vlivy jako například vaše časové možnosti, ale i potřeba lekce, řekněme i kvůli stresové vytíženosti. Pokud nemáte čas jít na lekci jógy, zacvičte si krátce doma, ačkoliv to doporučujeme spíše pokročilým, co vědí jak na to. Stačí i 20 minut a budete se hned cítit lépe. Tato krátká cvičení můžete provádět i 4x týdně. Pokud se tomu ale chcete věnovat naplno, lekce o 60-ti až 90-ti minutách jsou to nejlepší. Díky jejich délce stačí 2x týdně. Pokud ale máte času a energie na rozdávání, samozřejmě se nebraňte častějšímu cvičení.

Mladší za pár hodin

Díky józe také omládnete! Nevěříte? Pomůže vám odbourat přebytečný stres, který vám také způsoboval vrásky. Nesmíte ale také zapomínat na správnou životosprávu. Jídelníček je velice důležitý a ani jóga neumí bez pomoci dělat zázraky. A krom jídla a lifestylu je základ všeho kvalitní a dostatečný spánek, na který v dnešním uspěchaném světě velmi často zapomínáme nebo mu alespoň nepřipisujeme potřebnou důležitost.

Jóga se vyplatí ve všech směrech. Pokud jste s ní do dnešního dne neměli zkušenosti a nevíte kdy začít, moc hezká příležitost například bude v sobotu 1.2. 2020 na pražském hradě. V Lobkowiczkém paláci se bude konat již 9. akce Yoga & Special places. Budete si zde moci zvolit z mnoha lekcí, které povedou školení kouči a budou k dispozici po celý den. Tato akce je vhodná jak pro pokročilé, tak pro začátečníky a je zde velké rozpětí druhů jógy. Ale nebojte, nebude chybět ani něco sladkého na zub v podobě workshopu s ochutnávání čokolády. To už stojí za to, nemyslíte? 

Čtěte dál