Jak uspět v online byznysu

Radí podnikatelka a zakladatelka rewardStyle Amber Venz Box.

Foto: Getty Images      

Amber Venz Box je úspěšná podnikatelka, spoluzakladatelka online platformy rewardStyle a autorka aplikace LIKEtoKNOW.it. Jaké jsou její tipy na dosáhnutí úspěchu v rychle se rozvíjející online sféře?

1. Založte firmu s obchodním partnerem

Najděte si byznys partnera, který doplní vaše schopnosti a vlastnosti. V online podnikání je nezbytné být dobrý v marketingu a zároveň excelovat v technické stránce věci. Osvědčila se mi spolupráce s člověkem, který k mým marketingovým vědomostem přidá své technické. Ze začátku jsem těžila z faktu, že jsem vlastně naším zákazníkem, takže jsem přesně věděla, co lidé chtějí. Můj manžel a zároveň můj obchodní partner je programátor, tudíž odhal, co je možné vyvinout a udělat z praktického hlediska. Je také statisticky dokázáno, že investoři vloží peníze spíše do společnosti vlastněné dvěma lidmi, než do firmy, za kterou stojí pouze jedna osoba. Plus být podnikatelem je hodně náročné, může to člověka pěkně semlít a mít někoho, s kým si můžete o všem promluvit, nesmírně pomáhá.

2. Zaměstnávejte s rozvahou

Pečlivě zvažte, koho najmete. Mějte na paměti, že chcete, aby s vámi dotyčná osoba spolupracovala co nejdéle. V mladé společnosti je hodně práce a každý musí přiložit ruku k dílu v různých odvětvích. Je třeba, aby se každý, kdo s vámi pracuje, zvládal poprat s velkým množstvím povinností a uměl plnit rozmanité úkoly. Najímejte také s vědomím, že potřeby malé firmy se velmi rychle mění. Při každém pohovoru si položte otázku: Budu s tímto člověkem chtít spolupracovat i za dva roky?

3. Pečujte o svůj tým

To, jak jednáte se svými zaměstnanci, se odrazí na vztahu s vašimi zákazníky. Zajímat se o tým je zásadní v jakémkoli odvětví. Mluvila jsem například s řediteli přepravních firem a i ti mi potvrdili, že se snaží pečovat o všechny své pracovníky, od řidičů po manažery. Investovat prostředky do rozvoje lidských zdrojů je zásadní.

Foto: Getty Images      

4. Myslete na budoucnost

Při zvažování do čeho investovat peníze mějte vždy na paměti budoucnost. Nemyslete pouze na to, co potřebujete právě teď. V tomto bodě jsem se poučila z vlastních chyb. Nakoupili jsme určité nástroje s tím, že nám pomohou k rychlému růstu. V danou chvíli jsme špatně odhadli situaci a nesoustředili se na investice do dlouhodobého rozvoje, například na vývoj mobilních aplikací. Vždy se zaměřte na to, kam bude odvětví, ve kterém se pohybujete, směřovat.

5. Přemýšlejte lokálně i globálně

Brzy jsme zjistili, že v onlinu je velká mezinárodní poptávka. V roce 2012 jsme otevřeli pobočky v Londýně a nyní jich máme sedm na čtyřech kontinentech. Nicméně je nezbytné upravovat produkt podle potřeb zákazníků v dané oblasti. Stále se učíme, jak toho dosáhnout, jak naplnit různorodou poptávku. Každý trh má svá specifika, která ovlivňují prostředky, se kterými můžou lidé v dané zemi disponovat. Například v Asii je téměř 100% mobilní pokrytí, zatímco v jiných oblastech lidé teprve začínají být online. V každé ze svých poboček budete potřebovat člověka, který zná tamní trh, rozumí jeho specifikům a bude přicházet s realistickými a podnětnými nápady.

Čtěte dál