Jak se starat o kůži celého těla, aby stárla do krásy?

Péčí o tvář váš anti-age rituál končit nemusí. A ani by neměl.

Foto: Shutterstock 

Také vaše péče o kůži celého těla končí u tělového mléka a je pro vás úspěch, když si nezapomenete sérum a krém namazat i na krk a dekolt? Přitom když jde o obličej, je vaše rutina vyladěná do posledního detailu, retinol i kyseliny máte v malíčku a jednotlivé složky aplikujete přesně v tom správném pořadí. Stejnou péči jako vaše tvář si přitom zaslouží i zbytek vašeho těla. Náš největší orgán toho o nás prozradí mnoho a tváří výmluvnost kůže nekončí. Chrání nás každý den, a když je o ni dobře postaráno, bohatě se nám odvděčí. 

Pro zdravou a mladou kůži toho můžeme udělat mnohem více než použít hydratační sprchový gel a nebo se tu a tam natřít tělovým mlékem. Naštěstí se se správnou péčí dá mnoho poškození napravit a dalšímu předejít. Správná teplota sprchy, suché kartáčování a zdravý životní styl a pravidelný pohyb. Když si všimnete, že se vaše pleť jen tetelí blahem nad tím, jak krásně se o ni staráte, jen si představte, že zbytek těla to má úplně stejně. I kůže, kterou každý den nevystavujeme desítkám lidí, by měla být krásná, zdravá a dlouho mladá. 

Jak se správně starat o kůži celého těla? 

Hydratace

Když pleť vysušíte horkou vodou a mycími produkty, je třeba hydrataci a ochranné oleje pokožce co nejdříve vrátit. Každodenní vrstvu tělového mléka považujte za naprostý základ. Ideálně hned, jak vylezete ze sprchy či vany, si natřete ještě vlhkou pokožku jemným hydratačním tělovým mlékem, či olejem. Vlhká kůže produkty nejlépe vede a vstřebá. Sprcha by také neměla být příliš dlouhá a horká, stačí 10 minut. A nepřehánějte to ani s mýdly a sprchovými gely, ve velkém množství mohou pleť vysušit a podráždit. 

Suché kartáčování

Aby se produkty, které na pleť nanášíte, dobře vstřebaly, platí to stejné co pro pleť na obličeji. Je třeba se zbavovat staré kůže. Jednou týdně tak zkuste peeling, nebo suché kartáčování. Peeling provádějte klasicky, jemně na vlhké pokožce během sprchování. Kartáčování je pak nejlepší ještě před sprchou, na suché kůži. Velkým jemným kartáčem přejíždějte kůži po celém těle. Netlačte, nechte kartáč jen jemně klouzat po pokožce. U obou technik si především dejte pozor, abyste kůži nepodráždili a nezpůsobili začervenání

Studená sprcha

Sprchování ve studené vodě má prý nespočet benefitů. A to nejen těch environmentálních. Studená sprcha po ránu vás dokáže probudit, osvěžit a dokáže i rozzářit vaši kůži. Nemusíte se ale rovnou vrhat pod ledový proud na dlouhé minuty. Stačí každou sprchu zakončit třiceti vteřinami, kdy snížíte teplotu vody o několik stupňů pod vaši běžnou teplotu. Zářivá a zdravá kůže je zaručena. 

Zdravé tuky

Že je důležité pít dostatek vody a jíst potraviny všech barev duhy, je ohraná písnička. Pokud toužíte po hladké a hydratované kůži, zaměřte se především na to, aby vaše dieta obsahovala dostatek omega-3 mastných kyselin a antioxidantů. Ryby, avokádo, zelený čaj, granátové jablko, lesní plody a olivový olej. Dbejte na to, aby váš jídelníček tyto složky nepostrádal. 

Lokální péče

Cvičení a pohyb obecně mají pozitivní vliv nejen na vaši postavu, ale i na kůži vašeho těla. Pokud se ale budete chtít zaměřit na konkrétní oblasti, nebojte se sáhnout po přípravcích na to určených. Kůže na loktech či kolenou si zaslouží speciální péči mastnými krémy. Na dekolt a ramena se nebojte aplikovat to, co běžně používáte na obličej, a produkty bojující proti stárnutí a pigmentovým skvrnám zase aplikujte na hřbety rukou. Celé tělo pak nezapomínejte chránit krémy s UV filtrem. 

Čtěte dál