Jak pracovat z domova a opravdu něco udělat?

Home office je příjemný, ale nese s sebou kolikrát i pocity viny a tíhu opravdu pracovat bez jakéhokoliv rozptylování.

Foto: archiv Harper's Bazaar UK

Koronavirus nás bohužel omezuje v mnoha směrech a jedním z nich je také možnost vykonávat naše zaměstnání. Mnoho z nás bohužel práci z domova vykonávat nemůže, jako například lidé z gastronomie. Mnoho zaměstnanců firem přesídlilo ze své kanceláře do pohodlí domova. Jak ale v rámci "home office" opravdu udělat to, co je třeba? Bez jakéhokoliv rozptýlení, přetížení či pocitu viny z válení se v posteli? 

Nezapínejte televizi a omezte sociální média

Pokud to vysloveně není nutné a nepotřebujete to k vykonávání vaší práce, nezapínejte televizi. Stane se z ní pouze rozptylující faktor. Zprávy a novinky ohledně aktuální sitiace jsou důležité, ale najděme či poslechněme si je v pauzách či po splnění našich úkolů na daný den. Buďme upřímní, zprávami by to začalo a filmem skončilo. To samé samozřejmě platí o sociálních médiích, především Instagramu. Tato platforma je velkým zlodějem času a pokud si přejeme opravdu stihnout vše potřebné, měli bychom telefon na chvilku odložit a pevně se soustředit. 

Převlečte se z pyžama 

Je to velmi lákavé, zůstat celý den v pyžamu a župánku, na gauči či dokonce v posteli, notebook na klíně a pracovat. Není to ale ten nejlepší nápad. Už jen fakt, že se oblečete, i když jen do džínů a svetru, vám pomůže nastartovat den. Tato rada se vám také bude hodit v případě nečekaného konferenčního hovoru s kýmkoliv práce. 

Naplánujte si pouze to, co se dá časově zvládnout

Když pracujeme z domova, máme tendenci stihnout nejen práci, ale zároveň domácí práce. Tak to ale bohužel nefunguje. Ano, zapnutí myčky nebo vložení prádla do pračky nám zabere dvě minuty. Pokud se ale postupně pustíte do úklidu celého bytu či domu, což je častý případ, jste v koncích. Také nepotřebujete začít vařit velkou rodinou včeři ve 4 odpoledne, kdy běžně ještě pracujte v kanceláři. Pokud bude v 6 a místo šesti chodů bude pouze jeden, veřte, že se nic nestane. 

TO DO list

List s body, které bychom daný den měli stihnout, opravdu pomáhá. Ovšem pokud se jich držíme. Nesnažte se dělat vše najednou, ani na vše najednou myslet. Vše si zapište a jděte krok po kroku. Budete tak produktivnější a nebudete muset myslet na to, co vše udělat, a celý den si tento scénář přehrávat v hlavě až do unavení. Není na škodu si do svého "to do" listu či plánu dne zapsat i čas na odpočinek, jídlo nebo i nějakou tu menší domácí práci. Ale pozor, aby stále převažovaly pracovní úkoly, které je nutno splnit. 

Práce z domova může být i pohodlná a příjemná změna, ale pozor na různá opatření, která jsou stále nutná. Musíme si uvědomit, že i přesto, že jsme v pohodlí sladkého domova, stále nás čeká pracovní den. 

Čtěte dál