Givenchy má nového kreativního ředitele. Je jím Matthew M.Williams

Módní návrhář, stojící za kultovní značkou Alyx 9SM, nahradí Claire Waight Keller v čele pařížského módního domu.

Foto: archiv Harper's Bazaar US

Čtyřiatřicetiletý rodák z Kalifornie původně začínal v hudebním průmyslu. Má za sebou spolupráci s Kanye Westem, později například i s Lady Gagou. V roce 2010 založil společně s Heronem Prestonem a Virgilem Ablohem společnost The Been Trill a v roce 2015 samostatnou značku 1017 ALYX 9SM (známější jednoduše jako Alyx - ah-LEEX - po své starší dceři). 

Williams má za sebou i nedávnou spolupráci s kultovním labelem Moncler Genius nebo Kimem Jonesem pro Dior Men, nicméně toto je poprvé, kdy stojí sám v čele velkého brandu, který vlastní LVMH. 

Jako kreativní ředitel jednoho z nejzvučnějších a nejstarších módních domů, Givenchy, vystřídá Britku Claire Waight Keller, která svou pozici opustila letos v dubnu po pouhých dvou a půl letech. Nutno dodat, že oba návrháři mají velmi odlišnou estetickou vizi. Waight Keller vrátila Givenchy měkkost, ženskost a eleganci. Opírala se o původní designy Huberta de Givenchy. Oslovila ženy jako Meghan Markle, které stvořila nezapomenutelné šaty pro královskou svatbu s Princem Harrym a vrátila značce původní vysoké umění Haute Couture. Na druhé straně, Williamsovi je vlastní ostřejší, streetovější, futurističtější a sportovnější přístup. Obecně se dá nejspíš říct, že bude blíže tvorbě Riccarda Tisciho, který byl kreativním ředitelem Givenchy před Waight Keller a nyní působí v Burberry.  Jmenování Williamse nejspíš signalizuje i touhu kultivovat pánskou řadu značky, přestože má na starosti obě divize. „Být součástí historie takhle unikátního a nepopiratelně ikonického módního domu, ktrerý vládne věčnou aurou je splněný životní sen. Těším se na spolupráci s jeho týmy v jeho ateliérech, na posun do nové éry vycházející ze současnách trendů a inkluze”, vyjádřil se ke své nové roli sám Williams. Svou první kolekci uvede v říjnu.

Foto: Getty Images

Čtěte dál