Eva Urbanová: Cesta člověka ke smysluplnosti je osobitá, individuální a různě dlouhá

Jak rychle nabírá koncept „slow life” nové příznivce a jaká je vize nezávislého obchodu NILA do budoucna? Nejen to nám prozradila jeho zakladatelka Eva Urbanová.

Foto: archiv Instagram @eva_nilastore

V roce 2011 založila Eva Urbanová se svým manželem Pavlem Urbanem nezávislý obchod NILA, který sdružuje přes 200 pečlivě vybraných značek a návrhářů z celého světa. Móda, doplňky a lifestylové produkty pojí společný koncept - ekologická udržitelnost a fair trade. Krásný design a respekt k přírodě a výrobcům těchto produktů jsou filozofií, jež tento rodinný business popisuje nejlépe. Za 9 let své existence NILA získala obrovskou popularitu, rozrostla se na 5 poboček v Praze. 

Od roku 2019 jste předala vedení NILY svému manželovi. Změnila se posléze filozofie obchodu? Jak na NILA nyní pohlížíte z perspektivy pouhého spotřebitele? 

Ano. To byl skvělý krok! Myslím si, že filozofie NILY se tím nijak nezměnila. Mimo jiné i proto, že o náš příběh, marketing a hodnoty i nadále pečuji já a celkovou filozofii jsme vždy tvořili s Pavlem společně. NILA je pro mne stále prací na plný úvazek.  

Od založení obchodu NILA určitě sledujete, jak se koncept „slow life” posouvá a jak nabírá nové příznivce. Jak je tomu podle vás u nás?

Nových příznivců má nespočet, ač cesta každého člověka ke smysluplnosti je osobitá, individuální a různě dlouhá. Naše zákaznice stále spojuje podobný přístup k životu. Laskavost, touha po vědění, ohleduplnost. Jsou to ženy, které vědí, jak iniciovat změnu v čemkoli, co dělají. 

O jaký segment „slow life” Češi a Slováci jeví největší zájem?

O oděvy a boty, podobnou měrou také o pečující kosmetické produkty. 

Foto: archiv Instagram @nilastore_official

Pomalý postoj k životu u vás byl asi hodně ovlivněn cestováním - měla jste možnost podívat se do krajin, kde panují jiné hodnoty než na Západě. Je to něco, co musí každý člověk vidět a zažít na vlastní kůži? 

Nemyslím si, že je to nutné a nepovažuji se za velkou cestovatelku. Věřím nicméně, že smysluplné cestování otevírá obzory, překonává předsudky i otevírá naše srdce. Moji cestu ke smysluplné módě například předurčila návštěva Uzbekistánu, kde jsem viděla a zprostředkovaně pocítila, co stojí za konvenčním pěstování bavlny a jak se v zájmu zisku z tohoto „bílého zlata“ staví lidská práva i osudy na druhé místo.

Dokázala byste si představit svůj život v některé z navštívených zemí?

Určitě se plánuji vrátit a delší čas pobýt v Novém Mexiku na jihozápadě USA. Moc se mi líbilo místní kulturní prostředí ve spojení s nádhernou přírodou a silnou minulostí. Prožít pár let v městečku Santa Fe by byl splněný sen. 

Foto: archiv Instagram @nilastore_official

Jaký byl váš největší dosavadní úspěch, ať už se jedná o byznys nebo osobní život? 

To je těžká otázka! Favorita nemám, ale jako první mne napadlo to, že NILA je tady již devátým rokem. Je to v mnoha ohledech vydřený projekt a já jsem vděčná za to, že nás to stále baví a že se blížíme do bodu, kdy by mohla být (objektivními měřítky hodnoceno) úspěšná. Pro mne osobně již úspěchem je. A tím největším asi to, že jsem vůbec podnikat začala. 

Čemu se věnujete dnes přednostně a jaké jsou vaše plány do budoucna? 

Dnes se věnuji převážně péči o příběh a vizi NILY, což zahrnuje marketing, tvorbu plánů do budoucna a realizaci projektů s nimi spojených, upevňování našich hodnot, které se promítají do nákupu zboží a témat, jimž se věnujeme na našem blogu a v podcastu. V budoucnu se plánuji intenzivněji vrátit ke psaní delších textů, tedy pokud mi to čas dovolí. Přeci jen, naše děti jsou ještě malé a já s nimi chci trávit maximum času. 

Foto: archiv Instagram @eva_nilastore

Čtěte dál