Co vše prozradí čas, ve který se v noci probouzíte?

Budíte se uprostřed noci vždy ve stejný čas? Žádné dobré znamení. Problémy s přerušovaným spánkem mohou symbolizovat hned několik problémů, my vám pomůžeme odhalit ty vaše.

Foto: archiv Harper's Bazaar US

Nekonečný příběh

Jsou čtyři hodiny ráno a vy opět zapíjíte pilulku na spaní sklenicí vody jako minulou noc? Rychlá řešení jsou nám blízká, a tak náš mozek nabízí hned několik důvodů, stačí si pouze vybrat. První dvě probdělé noci jsou jistě kvůli stresu v práci, třetí jako následek bolesti hlavy a za čtvrtou může zaručeně včerejší úplněk. A pak jsou tu ještě ty dva poslední týdny. Že by snad všechny ty špatné sny? Bohužel. Řešení je tentokrát ukryto hluboko ve vaší mysli.

Kolem půlnoci

Pokud se už několikátou noc po sobě budíte vždy v rozmezí od jedenácté hodiny večer až do jedné hodiny ráno, důvod je následující. Podle zdravotních odborníků, zabývajících se problematikou spánku, patříte do kategorie perfekcionistů. Příliš častá sebekritika a nespokojenost zabíjí váš klidný spánek, který negativně ovlivňuje váš pracovní výkon a schopnost pozornosti. Nabízí se ale i druhá varianta. Je možné, že vás v minulosti zklamal váš nejlepší přítel? Pokuste se odpustit jemu a možná i sami sobě, uvidíte, že následující noc se vyspíte do růžova.

Hodiny duchů

Probouzíte se pravidelně mezi třetí a pátou hodinou ranní? Nabízí se hned několik důvodů. Mnozí věří, že jde o tzv. „nesvaté hodiny“. Podle starých legend vyprávěných po generace v různých kulturách si ďábel vybral tento čas, aby zesměšnil Svatou trojici a strašil ve spánku. Pravděpodobnější variantou budou spíše osobní problémy a nedořešené smutky. Pokud se probouzíte právě v tento čas, je to známka toho, že truchlíte nebo jste dlouhodobě smutní. Smrt milovaného člověka nebo bolestivý rozchod vám jednoduše nedovolí klidně spát. Hledání útěchy a klidu v duši může trvat měsíce, ale i roky a vhodná pomoc je velmi individuální záležitost. Na začátek vyhledejte blízkého přítele, kterému se můžete svěřit. Začnete-li o ztrátě mluvit otevřeně, uvidíte, že bezesné noci budou již brzy minulostí.

Časně z rána

Říká se, ranní ptáče dál doskáče, že? Ne vždy to musí být pravda. Pokud se již několikátý den po sobě probouzíte časně z rána mezi pátou a sedmou hodinou ráno, může to být známka toho, že jste nespokojeni se svým osobním a pracovním životem. Podle tradiční čínské medicíny dochází při pravidelném buzení k předčasnému ukončení „vaší klidové fáze“, která má ve výsledku negativní dopad na váš osobní život a kariéru. Vše má ale řešení. Váš osobní život můžete zpestřit třeba novým ranním rituálem, který vám dodá životní energii ale i radost z nového dne. Co třeba dvacet minut pilates, tři kolečka v parku nebo káva a vaše oblíbené noviny hned po ránu? Kdo ví, třeba na vás v záplavě inzerátů čeká i lákavá pracovní nabídka.

Metoda 4-7-8 pro klidný spánek

Už jste někdy slyšeli o dýchací metodě 4-7-8? Hádáme, že nikoliv. Účinky jsou slibné - usnete do jedné minuty a dáte tím tak jednou pro vždy sbohem nekonečnému převalování se ze strany na stranu. V praxi to znamená následovné. Nadechujte se nosem po dobu čtyř sekund, následně zadržte dech po dobu sedmi sekund, a nakonec vydechujte ústy po dobu osmi sekund. Tento rytmus dýchaní signalizuje v našem mozku, že je vše v pořádku a tělo je připravené ke spánku. Váš puls pomalu klesá a za minutu jste na cestě ke hvězdám. Dobrou noc.

Čtěte dál