Co dělat, když potřebujete získat energii

Stává se vám, že během dne na vás padne neuvěřitelná únava? Vyzkoušejte naše jednoduché tipy, jak dobít baterky.

Foto: Shutterstock

Jezte správně

Chcete slabou odpolední chvilku přebít něčím sladkým? Zadržte! Mlsání by mohlo vaše problémy jen prohloubit. Místo cukru si raději dopřejte proteiny. Aktivují mozek a zároveň zvyšují produkci hormonu dopaminu, který zlepšuje pozornost i náladu. Co tedy jíst? Ráno si dejte k snídani vajíčko nebo cereálie. Jako dopolední svačinku sezobněte deset mandlí. Odpoledne vám dodá energii nízkotučný jogurt.

Dejte se do pohybu

Proti dlouhodobé únavě vám pomůže pohyb. Zařaďte do svého programu krátkou ranní rozcvičku, pětiminutovku jógy nebo posilování s činkami. Podpoříte krevní oběh, okysličíte krev a přispějete k obnově buněk. A výsledek? Budete se cítit svěží.

Vyměňte kávový kelímek za čaj

Spoustu energie vám vezme stres. Pokud jste v práci neustále pod tlakem, pijte bílý čaj. Ten totiž obsahuje aminokyselinu L-theanin, která navozuje pocit pohody. V bílém čaji je také méně kofeinu než v černém, takže vás „nakopne“, ale zbytečně neodvodní.

Stiskněte akupunkturní body

Dopřejte si malou vzpruhu v podobě tříminutové masáže akupunkturního bodu na ruce. Jak na to: Stimulujte sval, který se nachází na dlani, mezi palcem a ukazováčkem. Zpočátku to může být pro vás trochu bolestivé, ale po chvilce pocítíte příjemnou úlevu.

Čtěte dál