Clean beauty na vzestupu, Líčírna míří nově i na Slovensko

Obchod s přírodní kosmetikou Líčírna Organics nejprve „dobyl“ Vinohrady a nyní se otevřela i jeho druhá pobočka na Letné. Co nám o svých dalších plánech při té příležitosti prozradily zakladatelky tohoto úspěšného konceptu?

Foto: archiv Líčírna Organics

Clean beauty. Spojení slov dnes tak skloňované, že pravděpodobně není třeba překladu. Takzvaná čistá krása  se stala trendem a zároveň důležitou součástí beauty světa. Ať už se jedná o péči o pleť nebo make-up.

Jedním z prvních obchodů s touto kosmetikou byla Líčírna Organics na pražských Vinohradech. Concept store zaměřený především na přírodní, organické a bio make-upové značky té nejvyšší kvality letos na podzim oslavil své třetí narozeniny. Její zakladatelky Veronika Milá a Klára Nestěrová si na konci září letošního roku navíc udělaly radost již druhou prodejnou, tentokrát na Letné. Další důkaz rostoucího zájmu o přírodní kosmetiku. Jak se však staví ke svému působení na trhu, na které značky jsou hrdé a co chystají do budoucna? 

Foto: archiv Líčírna Organics

Jak byste zhodnotily své působení na trhu, když se ohlédnete zpět?

Klára Nestěrová: Na začátku jsme měly velké nadšení a chuť vytvořit nový smysluplný prostor pro zelenou kosmetiku a udělat si tak své malé místečko na trhu, který snad náš nápad ocení. Po třech letech nás nadšení neopustilo, i když jsme daleko realističtější. Co nás ale obrovsky překvapilo a překvapuje, je rostoucí zájem lidí a jejich podpora a vlastně to, kam se Líčírna za tu dobu posunula. Nešly jsme do toho se zištnými cíli a nutností růst do nebe, takhle ani jedna z nás nefunguje, ale máme obrovskou radost, že jsme se za tři roky posunuly na úroveň, o které jsme možná na začátku ani nepřemýšlely. Stále pro tu stejnou myšlenku žijeme a dýcháme a moc náš těší, že to zákazníci oceňují. A stále cítíme, že jsme teprve na začátku. 

Proč jste se rozhodly otevřít druhou pobočku? 

Klára Nestěrová: Zjistily jsme, že kontakt se zákazníkem je nenahraditelný, osobní zkušenost a lidské vazby jsou nade vše. Cítily jsme, že je čas posunout se o krok dál a tak, jak se nám to už děje, našly jsme místo, kterému jsme prostě nemohly říct ne! Koncept Líčírny, kde zákazníkům nabízíme stále více a více přírodních značek, kde mají širokou škálu výběru a stále mohou zkoušet nové produkty, zafungoval velmi dobře. Proto jim chceme být, s více prodejnami, ještě o něco blíž.

Máte nějaké další cíle, které byste si chtěly splnit? 

Klára Nestěrová: Cíle před námi rostou a my se do nich směle vrháme.  Jedním z nich je oslovit zákazníky na Slovensku a nabídnout jim, tak jako v Čechách, čistou luxusní kosmetiku. Už brzy se proto chystáme otevřít v Bratislavě sdílený obchod, shop-in-shop, ve spolupráci s Etik Butikem, na krásném místě přímo v srdci Bratislavy! Nemůžeme se dočkat. 

Další krok, na kterém také pracujeme, je dovést do Čech konečně čistý a zároveň luxusní a dostupný přírodní parfém. Dočkáme se ještě před Vánoci a bude to velká bomba!

Na které značky jste ve svém portfoliu hrdé?

Veronika Milá: Každou značku jsme vybíraly a testovaly mnoho měsíců, než se objevila v Čechách. Výrobci našich značek jsou často rodinné firmy, farmy, a až potom podnikatelé. Jsme hrdé hlavně na to, že vytváříme vztahy s tak zajímavými lidmi, tvořícími unikátní značky a na to, že jim pomáháme růst. Jsme hrdé na celý proces, který nám umožnil poznávat jejich myšlenky a sny přetransformované do často revolučních značek a produktů, splňujících ty nejpřísnější podmínky udržitelnosti a čistoty. Jsme hrdé na světově první luxusní, zero-waste a kompletně refillable Kjaer Weis, jednu z nejčistších značek světa Inika Organic, 100 % přírodní a veganskou Nui, multifunkční a designovou (M)anasi7, na biodynamicky rodinné farmě tvořící Aeos, nebo na naši ayurvédskou bohyni Dafnas…Jak už asi chápete, jsme hrdé na celé naše portfolio značek.

Jaký je váš must have produkt? 

Klára Nestěrová: Must have produkt - jenom jeden? :) Za mě jich je několik, bez kterých si neumím představit vyjít ven. Péče Dafnas, make-up Sappho nebo nový tekutý make up Kjaer Weis a řasenka (M)anasi7. A vždycky nějaká ta rtěnka, teď třeba nová Emma od Alima Pure.

Foto: archiv Líčírna Organics

Služby na míru

Jednou ze specialit Líčírny je služba „Detox your make-up bag“. Jedná se o nahrazení vašich stávajících produktů těmi stejnými odstíny a požadovanými funkcemi, jen s přírodním složením. Pokud uvažujete o tom, že do vaší koupelny pustíte „zelenou kosmetiku“, připravili jsme pro vás pár tipů.

Které produkty patří mezi naše nejoblíbenější? 

Čtěte dál