Chcete se živit Instagramem? Musíte znát své silné i slabé stránky, říká influencerka Julia Lundin

Influenceři. Každý je vnímáme, ať chceme, či nikoli. Nejsou už pouze na Instagramu, ale setkáváme se s nimi například i v televizi či módních kampaních. Jak se tento byznys postupně rozrostl a jak ho ovlivnila již přes rok trvající pandemie? O tom jsme si povídali s úspěšnou britskou influencerkou Julií Lundin, která nám mimo jiné prozradila, jak se propracovala až ke spolupráci s luxusními značkami a co by poradila „influencerům začátečníkům“.

Foto: archiv Instagramu @julialundinblog

V roce 2020 společnosti po celém světě utratily za influencer marketing celkem téměř 10 miliard dolarů, letos by to mělo být až 13,8 miliardy dolarů. Obavy, že covid pozastaví příjmy blogerů a influencerů, byly tedy zbytečné. Velké i začínající firmy již dávno ví, že influencer marketing je pro ně skvělou investicí a trh roste ve všech směrech a za všech situací. 

Vznikají tak neustále nové talentové agentury, které influencery zastupují. Prestižní modelingové agentury se již nestarají pouze o modelky a modely, ale zakládají také portfolia influencerů. Chtějí si tím uloupnout kus z tohoto multimiliardového průmyslu. S novým byznysem přicházejí i nové pracovní příležitosti a zároveň mu digitální vymoženosti umožňují udržovat nepřetržitý osobní i pracovní kontakt – jak už mezi agenturou a blogerem, tak agenturou a klientem. 

V nejlepší společnosti 

Když se podíváte na ty nejlepší agentury v Miláně, New Yorku, Londýně či Paříži, většina z nich má ve svém portfoliu i několik influencerů. A jsou to takové prestižní modelingové agentury jako Premier Models, Models 1, Storm, Next, Elite a jiné, které běžně reprezentují hvězdy jako Naomi Campbell či Bar Refaeli. Není pak žádným překvapením, že ti nejúspěšnější influenceři se dnes objevují i na titulních stranách časopisů, v televizních programech, vydávají knihy, nebo dokonce figurují v reklamách a kampaních místo tradičních modelek.

Úspěchu se ale dočkávají i microinfluenceři, kteří mají na Instagramu „pouze“ pár desítek tisíc sledovatelů. Agentury reprezentují různé typy influencerů a ne vždy hrají roli velká čísla. Najdete i takové, kteří mají na Instagramu kolem třiceti tisíc sledovatelů a jsou velmi úspěšní. 

Julia Lundin: Běžte si za svým snem

Foto: archiv Instagramu @julialundinblog

Mít za vaší „značkou“ světovou agenturu určitě otvírá nové možnosti a své o tom ví i Julia Lundin, již na Instagramu najdete jako @julialundinblog

Julia má na Instagramu aktuálně 334 tisíc sledujících, reprezentuje ji agentura Premier Models a spolupracuje s top značkami jako Burberry, Fendi či Harrods. Je původem z Litvy a ihned po studiích začala pracovat pro britský módní magazín. Již po pár měsících si ale založila svůj blog julialundin.com. Má velké štěstí, jelikož její manžel Patrik je fotograf a dnes spolupracují jako tým. 

Proč myslíš, že se strhla taková poptávka modelingových agentur po reprezentaci influencerů?

Když jsem před šesti lety začínala, talentové agentury pro influencery ještě neexistovaly a ty modelingové reprezentovaly pouze stávající hvězdy a modelky, přestože někteří světový influenceři měli velký dosah a prestiž. Přijde mi, že Londýn do toho musel dospět a začít uznávat digitální influencery jako profesionály. Ale jakmile lokální trh uznal, že je to vlastně nové zaměstnaní, všechno nabralo rychlý spád. Roztrhnul se pytel s agenturami, které podepisovaly smlouvy s influencery a značky začaly jevit větší a větší zájem. 

Co se nejvíc změnilo, když jsi se dostala do stáje Premier Models?

Po pěti letech blogování jsem zjistila, že trh mění svou formu a už to dávno není blogování z vašeho pokojíčku. Bylo na čase najít někoho, kdo mi pomůže se více protlačit na trh, představit mě novým firmám, pomáhat mi se smlouvami a s administrativou. Premier Models byla a je dobrá modelingová agentura, která si také otevřela divizi, kde reprezentuje talenty a influencery. Po schůzce s nimi se mi jen potvrdilo, že mají skvělé kontakty, dobrou znalost trhu a že jim mohu věřit. Takže jsem s podpisem smlouvy neváhala. 

Foto: archiv Instagramu @julialundinblog

Co bys poradila influencerům, kteří chtějí pomoci s reprezentací na trhu?

Nestyďte se napsat agenturám z vlastní iniciativy. Buďte profesionální, povězte jim o sobě, o své práci a pokuste se s nimi setkat. Vše je o vašem sebevědomí a vystupování. Jen se dobře připravte. Musíte vědět, jak prodat vaši značku, ale také mluvit o věcech, které potřebujete vylepšit a v čem pokulháváte. Je dobré s nimi na schůzce probrat vaše cíle a strategie, aby agent měl představu, co od nich očekáváte. Hlavně se nebojte a běžte si za tím. 

Jaké jsou největší výhody mít agenturu, která vás reprezentuje jako influencerku?

Je skvělé mít tým, na který se můžete spolehnout či je poprosit o radu. Moc mi pomáhají naše čtvrtletní schůzky, kde řešíme strategii, probíráme, jak se vyvíjí trh a co je potřeba změnit, abychom se posunuli dál. Jedním z největších plusů je, že za mě vyřídí hodně administrativních věcí, já jsem spíše kreativní člověk a tyto věci mi nejdou až tak dobře. Co se týče každodenního chodu, agentura za mě vyjednává smlouvy, výši honorářů a to mi uvolňuje prostor věnovat se kreativní stránce. Když chci tvořit dobrý obsah, je třeba se tomu věnovat, takže e-maily či vyjednávání mě akorát okrádají o můj čas. Díky tomuto můžu dělat více toho, co miluji nejvíce, a to je kreativita.

Foto: archiv Instagramu @julialundinblog

Čtěte dál