Chcete dokonalý zadeček? Víme, jak na to!

Zatímco éra bujného poprsí si svůj vrchol už odžila, pevné zadečky si svou slávu vychutnávají právě teď.

Foto: Profimedia

Představa o ideálním ženském těle se neustále mění. V očích mužů i v očích žen. Na jednom, se ale zdá, se v posledních letech obě dvě pohlaví shodnou: na řádně vyrýsovaném, kulatém a pevném zadečku. Můžeme si říkat, že za to můžou „věstonické“ tvary Kim Kardashian, renesance hiphopové kultury a twerku, návrat královny vnad 90. let Jennifer Lopez, nebo jen fakt, že přitažlivost ženských půlek se dotýká těch nejzáludnějších uliček lidského podvědomí, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.

Posaďte se, prosím!

O tom, že se pozornost přesunula „dolů“, není pochyb. Není to ostatně poprvé. Zatímco na konci 19. století si ženy pomáhaly k vytvarování zadních partií vrstvami spodniček a honzíky, naše generace si vystačí s trendem džínů s vysokým pasem, které vypadají nejlépe, pokud mají tu patřičnou výplň. Pandemie nás však zároveň usadila doma. A to doslova! Takže až zase jednou bude možné tento módní kousek, vyzdvihující kombinaci vosího pasu a sošných boků, vynést mezi lidi, není vůbec jisté, že se do nich ještě vejdeme...

Návod, jak zařídit, aby to tak nedopadlo, pro vás máme. Počítejte jenom s tím, že genetické dispozice zcela přeprogramovat nelze. To, jaký jste somatotyp, tedy jaký máte od přírody daný tvar postavy, nebo jak a kde vám narůstá svalová hmota, je u každého jiné a zázraky se nekonají. Když ale víte, na co se přesně zaměřit a co upravit, máte částečně vyhráno.

Jiné menu

Každý nutriční specialista nebo kondiční trenér vám potvrdí, že dostat tělo do formy je z větší části (asi 70 %) dílem stravy a zbytek tkví ve cvičení a další péči. Ocitáme se tedy u první překážky, protože pokud chcete se svou figurou, respektive zadkem, řádně pohnout, čeká vás úprava jídelníčku.

O vyváženosti stravy asi není třeba dlouze diskutovat, není v žádném případě na škodu probrat tuto otázku s výživovým poradcem. Jestli to z nějakého důvodu není možné a ve výživových hodnotách se příliš neorientujete, zkuste si alespoň pro začátek zapisovat vše, co jíte, do kalorických tabulek v telefonu. Rozeberou skladbu pokrmů do nejmenších detailů a upozorní na nedostatky. Jako inspirace a možná i motivace skvělá věc.

Ukáže-li se, že má vaše stravování trhliny, ale není ve vašich silách změnit jídelníček ze dne na den, mohla by vás dočasně spasit alternativa, například HEAL. Živiny, minerály, vitaminy i probiotika jsou v každé dávce, kterou rozmícháte s vodou či přidáte do smoothie, zastoupeny v ideálním poměru. Takže ať už tento 100% přírodní prášek budete využívat jako svačinku, nebo plnou náhradu celého jednoho jídla denně, zajistíte tak organismu potřebný balanc.

Pro modelaci a zpevnění zadečku coby největšího svalu v těle jsou mimochodem klíčové bílkoviny, které budují svalovou hmotu a měly by být součástí každého jídla během dne, zejména těsně kolem doby cvičení. Najdete je v luštěninách, obilovinách, v masu, vejcích... Před cvičením i po něm je nezbytné kvůli nárůstu svalů podpořit příjem ještě sacharidy. Ke slovu tak přichází ovoce, hroznový cukr či smoothie.

Nové tvary

Mít pevný a zaoblený zadek je samozřejmě motivující cíl, ale pojďme si říct, že v kontrastu s povolenými stehny nebo faldíky na břiše přijde veškerá snaha vniveč. „Péči a zpevnění potřebuje celé tělo, proto bych doporučila komplexnější přístup, a hlavně pestrost cvičení,“ radí trenérka funkčních tréninků a kapitánka běžecké komunity Adidas Runners Prague Adéla Blahovcová. Posilování je také vhodné kombinovat s kardio cvičením a je přitom na vás, jestli si zvolíte běh, rychlejší chůzi, nebo třeba plavání.

Více se dočtete v květnovém vydání Harper's Bazaaru. Právě v prodeji! 

Čtěte dál