Celerové smoothie se stalo hitem. Oprávněně?

O celeru se teď mluví jako super ingredienci, která zachraňuje zdraví i vzhled.

Foto: Shutterstock

Jednou jsou to chia semínka, pak teplá voda s citronem, kurkuma, teď celer. Když světové modelky popisují své beauty rutiny, celerové smoothie každý den zmiňují čím dál častěji. Prý jim zlepšuje pleť a pomáhá s udržováním štíhlé postavy. To samé tvrdí třeba i Gwyneth Paltrow, Sylvester Stallone nebo Novak Djokovič.

New York Times dokonce potvrzují zvýšené prodeje - americký obchod se zdravým jídlem Perelandra prý v květnu 2018 prodal 316 kilogramů celeru, a v květnu 2019 už to bylo 564 kilogramů. Ceny celeru se důsledkem toho zvyšují, stává se z něj cool potravina.

Stal se zkrátka fenoménem. Přitom ale neexistuje žádný vědecký důkaz jeho zázračných účinků. Dokonce ani v knize Anthonyho Williama s názvem Medical Medium Celery Juice, která se v Americe stala hitem a která je celá věnovaná celeru, nenajdete jediný vědecky potvrzený fakt, který by celerový "hype" vysvětloval.

Jenže je to vlastně začarovaný kruh. Jakmile lidé jednou podlehnou představě, že celer je pro zdravý životní styl nezbytný, zvýší poptávku a vytvoří kolem obyčejné zeleniny ten správný humbuk, začnete ho možná taky pít, i když jste ho doteď nenáviděli.

Dobré zprávy jsou dvě. Zaprvé, celer vám rozhodně neškodí. Sice za něj možná utrácíte zbytečně moc peněz, ale je pořád lepší upíjet smoothie, než se ládovat čokoládou. Pokud je tedy čistě jen zeleninové. Ti největší beauty a wellness guru pijí čistou celerovou šťávou.

Druhá zpráva je dobrá zejména pro ty, kteří ani přes módní tlak celeru nepřišli na chuť - odborníci předpovídají, že i tahle zelenina zase vyjde z módy. Autor zmíněné knihy předpovídá, že ji příští rok nahradí papája. Ta je prý skvělá na akné i ekzémy. 

Čtěte dál