Body reset: Odhalte tajemství zdravého těla a přirozené krásy v deseti krocích

Nejnovější diety, detoxikační kúry, hodiny strávené v posilovně a vysněná postava stále v nedohlednu? Začněte raději od bodu nula a nechte se inspirovat deseti pravidly vyvážené stravy, které vás vrátí zpět do hry.

Foto: Shutterstock 

Různorodost jako motto

Pestrá strava je základ. Mějte na paměti, že žádná z potravin či oblíbených pokrmů neobsahuje všechny potřebné živiny podporující přirozené zažívání. Řešení? Dopřejte si různorodé rostlinné potraviny každý den, snížíte tím riziko střevních onemocnění a jako bonus objevíte i nové chutě.

Pravidlo pětkrát denně

Tři porce zeleniny a dvě porce ovoce. Přidat můžete i luštěniny, cizrnu či ořechy bez soli. Kombinace těchto potravin vás osvobodí od věčného pocitu hladu. Dobře zásobený bude i váš organismus – vlákninou a sekundárními rostlinnými látkami.

Myslete na kvalitu

Při nejbližší návštěvě oblíbené pekárny si opakujte: chci celozrnné pečivo. Tmavá mouka a trocha semínek vás v porovnání s bílou déle zasytí, dodá potřebné živiny a ochrání před chorobami jako je cukrovka či rakovina tlustého střeva. Pokud milujete vůni čerstvě upečeného pečiva a nemáte plán na sobotní dopoledne, Artic Bakehouse, Eska a nebo La Bottega jsou skvělou volbou. Naplánujte si den pro sebe a objevte místa, kde platí, že láska k řemeslu voní.

Všeho s mírou

Zdravé stravování je o vyváženosti, proto bychom ve svém jídelníčku neměli zapomínat i na živočišné potraviny. Mléčné produkty jsou doporučovány takřka denně, obsahují totiž snadno dostupné bílkoviny, vitamín B12 a vápník. Potrpíte si na dary moře? Výborně! Jedna až dvě porce mořských ryb dodají našemu tělu jód a potřebné omega 3 mastné kyseliny. Dopřejte si i maso, 300 až 600 gramů týdně obohatí vaše tělo o prvky jako zinek, železo či selen.

Mějte se na pozoru

Buďte kreativní a dochucujte svá oblíbená jídla bylinkami a kořením namísto soli a cukru. Cukrem slazená jídla a nápoje jsou přímým zdrojem prázdných kalorií a jedním z mnoha faktorů vzniku cukrovky. Lépe na tom není ani sůl. Příliš slané pokrmy ničí chuť a zvyšují krevní tlak.

Nezapomínejte na pitný režim

Pro správnou funkci organismu potřebujeme alespoň 1,5 litru vody denně. Ideálně více. Pokud takové množství vody nejste schopni pojmout, nabízejí se i jiné alternativy. Co třeba několik šálků oblíbeného, neslazeného čaje? Doporučujeme bílý, který je bohatý na přírodní antioxidanty. 

Jídlo je rituál 

Objevovat a ochutnávat patří jednoduše k životu. Při nejbližší polední pauze si najděte své oblíbené místo v parku nebo kanceláři, ztište vyzvánění a užijte si radost ze svého jídla. Věděli jste, že pomalé a vědomé stravování podporuje pocit sytosti?

Zůstaňte v kondici

Kromě vyvážené stravy je pro naše tělo důležitý i přirozený pohyb. Pokud nepatříte mezi nadšené návštěvníky fitness studií, pravidelná chůze do práce a nebo jízda na kole mohou býti vhodným kompromisem. Pouhých třicet minut mírné fyzické aktivity denně prospívá našemu zdraví, zvyšuje psychickou odolnost a funguje jako pomocník při regulaci tělesné váhy.

Vy a sebeláska

Mějte ráda svoje tělo. I přes všechny možné nedokonalosti je originální a jedinečné. Zdravé tělo je vše, proto mu pozorně naslouchejte a pečujte o něj s láskou.

Čtěte dál