Balmain má novou armádu super modelek. Digitálních super modelek.

Zdá se, že skuteční lidé vyšli z módy. Doslova.

Foto: Getty Images

Módní dům Balmain zapojil do nejnovější kampaně tři topmodelky. Jen se nejedná o bytosti z masa a kostí, ale o kompletně digitálně vytvořené postavy. Kreativní ředitel Olivier Rousteing se rozhodl předvést světu svoji nejnovější kolekci prostřednictvím této specifické „virtuální armády“.

„Kdokoliv se může přidat do světa Balmain – jen musí sdílet naši odvážnou touhu po dobrodružství, chápat naše pojetí krásy a uctívat rockový styl a sílu osobnosti jako virtuální ikony Margot, Shudu a Zhi,“ zní oficiální motto Balmain.

Ultra věrohodné digitální modelky byly vytvořeny fotografem Cameronem-James Wilsonem, který v roce 2017 stvořil slavnou Shudu. Styling outfitů si vzala na starost agentura specializující se na hyperrealistické 3D simulace oděvů CLO Virtual Fashion. Shudu je známá jako úplně první digitální super modelka. Její Instagram sleduje 140 000 followerů a byla součástí kampaně Fenty Beauty a objevila se ve Women's Wear Daily a Cosmopolitanu.

Popularita virtuálně vytvořených modelek je na vzestupu. Lil Miquela, postava vytvořená Trevorem McFedriesem a Sarou Decou jako umělecký digitální projekt, má  přes jeden milion sledujících na Instagramu, prezentovala ty nejvíce trendy looky luxusních značek a byla součástí kampaní různých charitativních organizací, aby tímto způsobem upozornila na jejich snahy a poslání.

Olivier Rousteing je známý pro svůj edgy styl a snahy dostat francouzskou značku do vedoucí pozice módy digitálního věku. „Musíme změnit zažitý chod věcí. Posouvat hranice. Musíme se naladit na vlnu nové generace. Móda musí mluvit jazykem současnosti,“ popisuje svůj přístup Rousteing.

Dalším z jeho známých projektů, který spojuje fashion a moderní technologie, bylo vytvoření My City of Lights. Jedná se o zážitek virtuální reality, který je zprostředkovaný pomocí speciální helmy, a jde o vhled do kreativního procesu návrháře. Sám Rousteing k tomu dodává: „Mým cílem bylo setřít hranice mezi módou a technologií, propojit tato dvě fascinující odvětví.“

Čtěte dál