Anamé se zrodila z lásky ke kvalitě, udržitelnosti a hedvábí

„Hedvábné šaty nejsou jen oblečení na večírek. S mikinou a teniskami, s kašmírovým svetrem, tílkem nebo obyčejným bílým tričkem dostávají nový rozměr,“ říká Andrea Eichingerová, zakladatelka a návrhářka české módní značky Anamé.

Foto: Lucie Desmond

Představujeme vám Andreu Eichingerovou, s kterou jsme se bavili o jejím přístupu k pomalé módě a hodnotách, které značka Anamé nese ve spojení s novými vůněmi Silan. Více se o celém projektu můžete dočíst zde.

Ještě před rokem jste se živila pořádáním eventů. Jak se z eventové manažerky stane majitelka módní značky? 

Role matky mě probudila do krásy jemného rodičovství, minimalismu, volnosti, přírodních a organických materiálů a ekologického bydlení. Hledala jsem oblečení, které by odráželo můj životní styl a filozofii.  

Prvním modelem Anamé byly hedvábné šaty, dnes je ale nabídka modelů i materiálů širší. Jak se sortiment Anamé vyvíjel v čase? 

Původně bylo Anamé především o hedvábných šatech, protože jsem nemohla nikde objevit ty pravé, které by mně, „normální“ ženě, perfektně padly. Věděla jsem, že určitě nejsem jediná. Tak se zrodilo Anamé, z hledání kvality, z lásky k hedvábí. 

Mým cílem bylo ukázat jeho krásu i kombinovatelnost. Tato potřeba a chuť kombinovat mě přivedla k mikinám. Měkoučké batikované mikiny tie-dye a také tepláky se vloni nakonec staly naším hlavním prodejním artiklem.  

Foto: Lucie Desmond

Šijete ze specifických materiálů. Máte nějaké tipy pro jejich údržbu, aby dlouho vydržely? 

Bavlna je, co se týká údržby, spíše nenáročná a velmi uživatelsky příjemná. Stačí v podstatě prát naruby a nepřesušit ji. Použití vhodně vybrané aviváže, navíc s přírodním složením, ošetří vlákno, chrání proti opotřebení a také zbaví materiál statické elektřiny. Hedvábí je sice na péči náročnější, ale ten materiál vám to prostě vrátí. Ta kvalita a pocit při nošení za tu extra péči stojí.

Kdo je žena, která nosí modely Anamé? Jaké hodnoty značka nese? 

Žena Anamé je sebevědomá, sofistikovaná, ale především svá. Ať už je to podnikatelka, bohémka či máma na mateřské. Žena, která ví, co v životě chce, ráda se o sebe stará a ráda dobře vypadá. 

Hlavní hodnoty značky jsou jednoznačně kvalita, ruční práce, udržitelnost a osobitost. Důležitá je pro mě i lokálnost. 

Kdyby značka Anamé měla vlastní vůni, čím by voněla?

Tak to je krásná otázka. Značka Anamé je minimalistická se smyslem pro detail a neutrální barvy. Zároveň také unisex a potrpí si na originalitu. Tak k čemu ji nejlépe přirovnat…

Čtěte dál