Média se předhánějí v rychlosti informování o šíření nového viru, sociální sítě jsou plné samozvaných odborníků na epidemiologii i virologii a kdyby si zprávy a novinové titulky přečetl někdo, kdo se zrovna vrátil z měsíčního pobytu v lesích, pravděpodobně by nabyl dojmu, že nastal konec světa.
Nechci situaci zlehčovat, ale člověk se dnes už pomalu bojí otevřít skříň, aby se v ní neobjevil moderátor zpráv hlásající aktuální bilanci nakažených koronavirem. Nervozita, strach a obavy o budoucnost se staly součástí našich životů a současná situace se jistojistě podepíše na psychice mnohých z nás
Jak s tím bojovat? Využijte neplánované volno k osobnímu rozvoji a naučte se orientovat ve světě mediálních manipulací. Možná nakonec zjistíte, že situace není tak černá, jak se na první pohled zdá. A to nejen v nelehké době koronavirové pandemie.
Máte pocit, že se stav světa zhoršuje anebo se dokonce řítíme do záhuby? Pak patříte k většině, která se mýlí. Budete-li se zajímat o fakta, zjistíte, že je to trochu jinak. Vlastně ne trochu. Je to naopak.
Jak jsme manipulováni a nevíme o tom? Co jsou to hoaxy? Ukazují média svět takový, jaký skutečně je? Proč nám politici lžou? Co je to mediální gramotnost? Proč je potřeba kritické myšlení? A jak si s námi zahrává mozek? To jsou jen některé z aktuálních otázek, na které najdete odpovědi v této knize. Jejím autorem je Petr Nutil, spoluzakladatel webu manipulatori.cz, který vás naučí odhalovat falešné zprávy, rozpoznat pravdu od lži a nepodléhat konspiračním teoriím.
Můžeme věřit naší intuici? Proč děláme chyby? Rozhodujeme se svobodně? Jakým iluzím podléháme? A jak mohou být tyto iluze zneužity proti nám? Kniha Daniela Kahnemana, nositele Nobelovy ceny za ekonomii, vám bez nadsázky změní pohled na svět.
Od novin po sociální sítě hrají masmédia obrovskou roli v utváření způsobu, jakým nahlížíme sami sebe i ty druhé. Autor této poutavé knihy David Giles, který je lektorem psychologie médií při britské University of Winchester, zkoumá naše vztahy s médii, zabývá se účinky reklamy, adorací celebrit a vlivem médií na chování lidí. Studentům, odborníkům v praxi i zájemcům o mediální svět tento úvod do psychologie médií pomůže odhalit, v jaké míře a jakým způsobem média zasahují do našich životů.
Marketingový vizionář a autor marketingových bestsellerů se více než dvacet let pohyboval v prvních liniích válek značkových produktů. V knize podává zasvěcený pohled zevnitř odvětví, soustřeďuje pozornost do vlastních řad a přibližuje psychologické triky, pasti a úskoky, kterých firmy a jejich marketéři využívají k ovlivňování zákazníků, aby je přiměli k nákupu.
Autor odkrývá současnou praxi ovlivňování veřejného mínění pomocí mediální manipulace a propagandy. Nabízí čtenářům řešení, jak hodnotit události tak, aby se nestal obětí informační války, a řeší otázku, proč jinak rozumní lidé často zcela iracionálně a pudově souhlasí s politikou, která jde proti jejich občanským, politickým i ekonomickým zájmům.
Dnes už téměř klasická kniha o přesvědčování a manipulaci, která přináší odpověď na otázku, proč říkáme ano, i když nesouhlasíme.