5 tipů na protahování, pokud máte home office a sedíte dlouhé hodiny u počítače

Máme pro vás pět tipů na domácí protahování!

Foto: Shutterstock 

Mnoho z nás se muselo na nějaký čas přesunout z kancelářského prostředí do svých domácností. Spousta lidí, co pracuje na volné noze, také musí oželet návštěvy oblíbených kaváren - a to nejen během pracovní doby. Většina z nás si na práci z domu teprve zvyká. Je důležité si uvědomit, že neustálým sezením u počítače netrpí pouze krk a ramena, ale také spodní část zad, boky či nohy. Pokud jste schopni na klávesnici psát tisíce slov denně, je dost možné, že bolest na konci dne ucítíte i v zápěstí, rukou a prstech. Připravili jsme si pro vás tedy článek věnovaný videím zaměřeným na procvičování výše zmíněných částí těla. Pokud čtete tento článek, máte s velkou pravděpodobností přístup k internetu, a můžete se tak každý den protahovat například z pohodlí svých obývacích pokojů.

1. Cviky na protahování u stolu 

Každý, kdo tráví dlouhé hodiny u stolu, by měl provádět tyto jednoduché cviky. Čím více se budete pohybovat, tím snáze zabráníte bolestem krku a zad. Ve videu vám fyzioterapeut doporučuje cviky provádět několikrát denně. Vyzkoušejte je, a pokud vám pomůžou, rozhodně je nezapomeňte sdílet se svými splupracovníky a přáteli!

2. Jóga pro lidi, co sedí celý den

Cviky v tomto videu jsou navrženy tak, aby zmírnily bolesti a napětí způsobené dlouhým sezením u stolu nebo v autě. Energická youtuberka Jess vás naučí, jak čelit negativním odezvám způsobeným sezením. Také se s vámi podělí o to, proč byste měli zvážit stůl pro práci vestoje. Cviky by se měly praktikovat každý den, jakmile dokončíte svou práci. 

3. Cviky proti bolesti spodní části zad 

Trenérka Amy si pro své sledovatele připravila video, ve kterém představuje základní cviky, které jsou zaměřené na posílení spodní části zad. Nemusíte se vůbec bát, cviky jsou navrženy tak, aby je zvládli i úplní začátečníci.

4. Jóga zaměřená na ruce, prsty a zápěstí 

Herečka a youtuberka Adriene Mishler natočila video, ve kterém představuje různé jogínské polohy zaměřené na horní končetiny. Tyto cviky jsou prevencí v boji proti karpálním tunelům a zeslabenému zápěstí. Praktikování těchto cviků pomůže také zlepšit flexibilitu v malých svalech rukou, prstů a předloktí.

5. Pilates pro lidi, co sedí celý den 

Pokud jste fanoušci spíše pilates, máme tip samozřejmě i pro vás. Instruktorka Lottie Murphy vám ve videu představí pět nejlepších cviků, které vám zaručují okamžitou úlevu po dni stráveném u stolu, v autě nebo třeba jen na pohovce během sledování oblíbeného seriálu.

Další videa