5 pravidel networkingu

Jak co nejrychleji získat ty správné kontakty?

Veronika Tamchynová, spoluorganizátorka konferencí Inspirativní networking nám prozradila pět základních pravidel.

Foto: Shutterstock

Akcí, které mají za úkol rozšířit vaši základnu užitečných kontaktů, povážlivě přibývá. Veronika Tamchynová, která společně s Terezií Sverdlinovou již třetím rokem pořádá konferenci Inspirativní networking zaměřenou na ženy, nám prozradila, jak si vybrat tu, která pro vás bude přínosem.

1 Vybírejte pečlivě

Jsou konference, na které se lidé chodí jenom ukázat. Je důležité si vybrat akci zaměřenou na téma, které vás zajímá. Když víte, že chcete růst ve finančním sektoru, nepůjdete na módní přehlídku. Zeptejte se organizátorů, koho z lidí, kteří vás skutečně zajímají, očekávají mezi hosty, jaká témata se budou na konferenci probírat, z jakého hlediska a pro koho konkrétně je konference určena. Pokud přemýšlíte o tom, že začnete podnikat, potřebujete odpovědi na jiné otázky než byznysmen s desetiletou praxí.

2 Nenaleťte na marketing

Lístky kupujte a účast potvrzujte jen tehdy, pokud víte, o čem přesně se bude na akci hovořit. Nenechte se zlákat atraktivním názvem, first minute slevou či prestižními sponzory, i na méně známých akcích můžete získat odpovědi na otázky, které si kladete. Ujistěte se také, že součástí programu je networkingová část nebo coffee break, během něhož můžete nasbírat užitečné kontakty. To je podstatný rozdíl mezi školením a konferencí. 

3 Ideální počet

Konference pro stovky lidí přirozenému navazování kontaktů zrovna nepřejí. Naopak na akci pro velmi malý počet lidí můžete mít pocit, že jste moc na očích, a můžete se ostýchat navazovat kontakty. Ideální kapacita akce je zhruba 80 lidí, což zachovává intimní atmosféru i dostatek účastníků, se kterými se můžete seznámit. Opět se nebojte organizátorů zeptat, kdo na jejich konference chodí. Jsou to lidé, mezi kterými se budete cítit dobře a mohou vás profesně obohatit? To je podle mě důležitější, než zda je akce zaměřena jen na ženy, nebo se jedná o smíšenou akci. 

4 Nestůjte v rohu

Nebojte se oslovit pozvané speakery či další hosty. Nestůjte v rohu a nečekejte, že někdo přijde za vámi. Nebojte se s ostatními podělit i o překážky, kterým čelíte, či se svěřit s problémy, se kterými jste se museli vypořádat. Překvapí vás, kolik lidí řeší podobné otázky jako vy. Pokud navíc řečníci během programu mluví nejenom o všech svých úspěších, ale i prohrách, se kterými se museli vyrovnat, poskytne vám to skvělé průlomové téma k rozhovoru během networkingových pauz. 

5 Správný follow-up

Pouhou účastí to nekončí. Pokud se vám na akci podařilo seznámit se se zajímavým člověkem, kontaktujte ho prostřednictvím sítě LinkedIn, která je na navazování pracovních kontaktů nejlepší. Jen někdy může trvat delší dobu, než dostanete odpověď, mnoho lidí navštěvují LinkedIn nepravidelně. Pokud byste chtěli konkrétního člověka oslovit obratem, nejlepší je vyměnit si vizitky a pak poslat e-mail a navrhnout další setkání. Nehromaďte kontakty zbytečně, vybírejte si, kdo byl opravdu pro vás zajímavý a chtěli byste s ním do budoucna spolupracovat nebo navázat kontakt, abyste nepůsobila jako sběrač vizitek. 

Konference Inspirativní networking se koná 7. června v prostorách Opero, Praha 1. Více info na www.inspirativninetworking.cz.

Čtěte dál